برنامه غذایی لاغری

برنامه غذایی لاغری

برنامه غذایی لاغری

برنامه غذایی لاغری ممکن است مصرف برخی از غذاها رابرای شما محدود کند، اما به هیچ وجه فرد از مصرف یک غذا محروم نمی شود.

تغییر در سبک زندگی و ورزش نیز نقش مهمی در یک برنامه غذایی لاغری صحیح دارند در این مقاله به برخی از باید ها ونباید های  یک برنامه غذایی لاغری درست اشاره شده است.

 

برنامه غذایی لاغری

 

 

 مصرف نوشیدنی های قندی در برنامه غذایی لاغری

نوشیدنی های قندی شیرین، مانند نوشابه یکی از ناسالم ترین غذاها محسوب می شود.این نوشیدنی ها  به شدت با افزایش وزن ارتباط دارند و مصرف بیش از حد آنها می توانند اثرات مضری برای فرد داشته باشند، حتی اگر نوشیدنی های شیرین حاوی کالری زیادی هم باشند،مغز شما آنها را مانند مواد غذایی جامد ثبت نمی کند.

 

شکر مایع به شما احساس پر بودن و سیری نمی دهد،و شما برای جبران آن باید غذایی زیادی بخورید تا این کالری را جذب کنید اگر به طور جدی تصمیم بر از دست دادن وزن دارید، به طور کامل از نوشیدنی های شیرین اجتناب کنید.

 

 

شیرینی ها،کلوچه ها و کیک ها  در برنامه غذایی لاغری

این خوراک های محبوب بیشتر افراد متشکل از مواد ناسالم مانند شکر اضافه و آرد تصفیه شده می باشدآنها هم چنین ممکن است حاوی مقادیر چربی های مصنوعی باشند که بسیار مضر است و باعث ایجاد بسیاری از بیماریهایی می شود.

به دلیل کالری بالا و مواد مغذی کمی که دارند،بعد از خوردن آنها به سرعت گرسنه میشوید بنابراین تا جای ممکن این مواد غذایی را در برنامه غذایی لاغری خود محدود کنید.

 

برنامه غذایی لاغری

مصرف نان سفید در برنامه غذایی لاغری

نان سفید بسیار تصفیه شده و اغلب دارای مقدار زیادی شکر هستند که به آنها اضافه شده است این موضوع میتواند، سطح قند خون شما را به میزان بالایی افزایش دهد. یک مطالعه نشان داد ه که خوردن دو تکه نان سفید (۱۲۰گرم) در روز باعث افزایش ۴۰ درصدی وزن و چاقی می شود خوشبختانه بسیاری ازجایگزین های سالم برای این نان وجود دارد.مانند گندم که البته در نظر داشته باشید نان گندم دارای گلوتن هستند ، شما میتوانید نان ذرت را هم جایگزین کنید.

 

 

 

 

نکات مهم برنامه غذایی لاغری

-آهسته بخورید.

– لقمه های کوچکتر بردارید.

– از قاشق کوچکتر برای مصرف برنج استفاده کنید

– بعد از تمام شدن سهمیه غذا از سر سفره غذا برخیزید.

– نوشیدن آب اجباری است.

وعده‌ای پروتئین  در برنامه غذایی لاغری

پروتئین، بسیار سیرکننده‌تر از کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها است و به شما برای مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری و پری مي‌دهد. همچنین به حفظ توده ماهیچه‌ای كمك می کند و سوزاندن چربی را تسهیل مي‌كند، بنابراین مطمئن شوید که پروتئین‌های سالم مانند سفیده تخم‌مرغ، غذاهای دریایی، ماست، گوشت بدون چربی، پنیر، سویا، مغزها یا حبوبات را در وعده‌ها و میان‌وعده‌های خود گنجانده باشید.

هرگز مواد زیر را از برنامه غذایی لاغری خود کم نکنید

 

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که اگر مواد غذایی بیشتری را از رژیم لاغری خود حذف کنند سریعتر به وزن و اندام دلخواه و ایده آل خود می‌رسند؛ درست است که حذف مواد غذایی می‌تواند باعث شود شما کالری کم‌تری را مصرف کنید، اما این کار باعث کم شدن مواد مورد نیاز بدنتان می‌شود که ممکن است بعد از مدتی برای سلامت جسمانی شما مشکل ایجاد کنند و سلامت شما را به خطر بیندازد به طوریکه جبران آن کاری آسانی نباشد. بنابراین شما نمی توانید مواد مورد نیاز بدن خود را حذف کنید.

 

 

چه مواد غذایی را بیشتر برنامه غذایی لاغری قرار دهیم؟

 

رژیم غذایی لاغری به دلیل اینکه می‌خواهیم بیشترین مواد مغذی را با مصرف کمترین میزان کالری به بدن برسانیم بهتر است همیشه از مواد غذایی تازه و طبیعی استفاده کنیم.

شما می‌توانید با استفاده از سبزیجات تازه و میوه های تازه‌ی هر فصل این کار را انجام دهید زیرا سبزیجات و میوه‌ها به دلیل فیبر بالایی که دارند می‌توانند سریعتر معده‌های شما را پر کنند و احساس سیری را به شما بدهند.

 

همه می‌دانیم که مصرف بیش از حد هر چیزی ممکن است برای سلامت بدن مفید نباشد که این قضیه حتی در مصرف مواد غذایی سالم نیز صدق می‌کند.

پس بهتر است در استفاده از میوه‌ها و سبزیجات نیز اعتدال را رعایت کنیم و موضوع دیگر این است که بدن به املاح، ویتامین، پروتئین، کلسیم و مواد دیگری نیز نیاز دارد که می‌بایست توسط مواد غذایی سالم دیگر به بدن برسد؛ پس بهتر است رژیم غذایی لاغری خود را فقط از سبزیجات و میوه‌ها پر نکنید و تنوع را در مواد غذایی که استفاده می‌کنید، در نظر بگیرید.

برنامه غذایی لاغری

 

ورزش در کنار برنامه غذایی لاغری

 

اگر که می‌خواهید علاوه بر این که وزن خود را کم ‌کنید اندامی زیبا و تراشیده شده داشته باشید باید در کنار بهترین و کامل‌ترین برنامه لاغری، ورزش را نیز قرار دهید.

ممکن است شما از رژیم غذایی لاغری استفاده کنید که به عنوان رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو به شما داده شده باشد، اما باید توجه داشته باشید که چربی‌های موجود در شکم و پهلو و یا ناحیه‌های دیگر از بدن به سادگی و تنها با رعایت رژیم غذایی مناسب از بین نمی‌روند و برای از بین‌بردن سریعتر و راحت‌تر آن‌ها حتما ورزش را نیز به برنامه‌های لاغری خود اضافه کنید.

 

 

نوشیدن قهوه و برنامه غذایی لاغری

کافئین موجود در قهوه می‌تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد و به بدن شما کمک کند کالری بیشتری بسوزاند یک مطالعه نشان داده است که میانگین میزان متابولیسم افرادی که قهوه کافئین دار مصرف کردند ۱۶٪ بیشتر از افرادی بود که فقط قهوه بدون کافئین مصرف می‌کردند. فقط باید توجه داشته باشید که چقدر خامه و شکر به فنجان خود اضافه می‌کنید، که می تواند تمام مزایایی را که نوشیدنی به همراه دارد را خنثی کند.

 

 

شکلات تلخ در برنامه غذایی لاغری خو بگنجانید

درمان شیرینجات منبع خوبی از اسیدهای چرب غیر اشباع است که می‌تواند به سرعت بخشیدن به متابولیسم شما کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که شکلات تیره همچنین می‌تواند به کاهش میل شما برای غذاهای شیرین، شور و چرب کمک کند.

 

 

رژیم لاغری

 

همچنین می‌توانید آن را ذوب کنید و با دارچین، زنجبیل ریز یا نعناع تازه مزه دار نمایید. شما می توانید با مصرف مواد غذایی به درست و تحت نظر متخصص تغذیه و با داشتن یک برنامه غذایی لاغری درست به وزن دلخواه خود نزدیک شوید.

 

ناهید سخی پور

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =