برنامه لاغری

برنامه لاغری

برنامه لاغری

برنامه لاغری اولین و مهمترین چیزی که باید برای از دست دادن وزن در یک ماه انجام دهید پذیرفتن این واقعیت که شما در وزن ایده آل خود نیستید و کمی اضافه وزن دارید و شاید در دانشگاه یا محل کار خود مشکلاتی دارید. مهمترین چیزبرای کاهش وزن است. در اینجا به برخی از مواردی که در برنامه غذایی خود باید لحاظ کنید اشاره شده است.

برنامه لاغری

 

برنامه لاغری و تمرینات هوازی

 

یکی از مواردی که در برنامه لاغری خود باید قرار دهید تمرینات روزانه هوازی است. برای تازه کاران سی دقیقه ورزش ،پنج بار در هفته کافی میباشد.که با گذشت زمان میتوانید آن را به چهل دقیقه و یا حتی بیشتر افزایش دهید.

تمام این ها به سطح راحتی شما بستگی دارد.روزهای ورزش را از دست ندهید.همیشه به یاد داشته باشید زمانی که شما در حال تلاش برای وزن کم کردن هستید.هر کالری حساب می شود.شما میتوانید با دو دقیقه گرم کردن شروع کنید و در آخر با چند حرکت کششی تمام کنید.

 

 

برنامه لاغری و غذاهای ناسالم

مورد بعدی که شما باید در برنامه لاغری خود دقت کنید این است که از شر غذاهای سرخ شده،و بد از لیست خود خلاص شوید.شما باید غذاهای سفید ،مانند نودل ها ،پاستا ها،و نان سفید را جایگزین کنید.همچنین میتوانید آن را با نان قهوه ای جایگزین کنید ، همچنین از غذاهای خیابانی که در روغن و با کیفیت پایین تهیه شده است دوری کنید.

 

برنامه لاغری

 

برنامه لاغری و مصرف غذاهای سالم

 

وقتی به غذایی خاص سالم می گوییم بدان معنا نیست که هرچقدر دوست داشتید از آن بخورید. حتی اگر پیوسته غذاهای سالمی مانند آجیل ها، روغن زیتون، شکلات تلخ و … می خورید باز هم باید در مقدار مصرف دقت کنید مخصوصا اگر هدفتان کاهش وزن است.

 

 

 

برای مثال با اینکه مصرف روغن زیتون مزایای زیادی دارد اما اگر مقدار زیادی از آن را روی غذای خود بریزید باعث می شود کالری به شدت افزایش بیابد و وزن تان اضافه شود.

 

برنامه لاغری و مصرف آب میوه

ممکن است نوشیدن یک لیوان آب پرتقال هیچ فایده‌ای برای جسم شما نداشته باشد، به ویژه آب میوه‌های فرآوری شده دارای اسانس که حاوی مقادیر زیادی کالری و قند افزوده هستند.

اشتباه دیگری که در مورد آب میوه‌ها رخ می‌دهد پر کردن مکرر لیوان است و ولع اغلب افراد با یک بار نوشیدن آب میوه رفع نمی‌شود. به جای یک لیوان آب میوه پاکتی و تجاری، میوه مورد علاقه تان را با یک کاسه ماست ترکیب کنید و یک پارفه سالم نوش جان کنید. در صورت تمایل به نوشیدن آب میوه، حتما آب میوه تازه بدون افزودنی را انتخاب کنید.

 

 

برنامه لاغری

 

 

نکات ذهنی در برنامه لاغری

خودتان را گول بزنید

 

درست متوجه شدید ، باید ذهنتان را گول  بزنید. در هنگام غذا خوردن از بشقاب های کوچک استفاده کنید و هربار که لقمه ای را در دهانتان می گذارید ،آن را خوب بجوید . این کارها باعث می شوند که ذهن شما خیلی سریع دستور سیری را صادرکند و میل شما به غذا خوردن کم شود .

 

 

 

 

 

 

 

 

 نکات ورزشی در برنامه لاغری

در طول مدتی که شما در حال رژیم گرفتن هستید و طبق برنامه رژیم لاغری خود پیش می روید موظف هستید هر روز ده بار و هر بار به مدت ۵ دقیقه شکم خود را به داخل فرو ببرید. شاید به نظرتان بی فایده و خنده دار بیاید اما غفلت نکنید و این کار را انجام دهید .

 

فعالیت بعدی که باید انجام بدهید این است. هر روز ،  شکم خورد را به مدت ۱۰ دقیقه  با روغن زیتون و یا کرم آلوئه ورا مالش دهید.

 

این کار را تا زمانی انجام دهید که در ناحیه شکم و پهلویتان احساس داغ شدن کنید . سپس دور شکم و پهلویتان را با یک پارچه تمیز، محکم ببندید ( تاجایی که اذیت نشوید ). بعد از اینکار گن مناسب خود را بپوشید. اجازه دهید ۳ تا چهار ساعت بدن شما در چنین وضعیتی بماند . در طول این مدت باید ورزش کنید . می توانید پیاده روی کرده و یا برقصید . فعالیت های هوازی تاثیر بسیار مطلوبی روی کاهش وزن و سایز دارند .

 

برنامه لاغری

نکات تغذیه ای برنامه لاغری

 

چای سبز یکی از نوشیدنی های فوق العاده برای لاغر شدن است. در طول روز سعی کنید ۲ مرتبه چای سبز  را به همراه هل و یا دارچین دم کرده و نوش جان کنید . بهتر است یک فنجان را هنگام صبحانه و یک فنجان را بعد از ظهر ( بین ساعت ۴ تا ۶ ) میل کنید . چای سبز علاوه بر تاثیری که روی لاغر کردن دارد ، آرامش بخش نیز هست .

 

 

 

 

نکات اضافی برای موفقیت در رژیم لاغری یک ماهه

سبزیجات خام،میوه ها،سالاد، بهترین چیزهایی است که میتوانید برای از دست دادن وزن مصرف کنید. برای پخت و پز از  روغن زیتون  و سویا استفاده کنید. بیش از حد از دسر استفاده نکنید.  در میان وعده چای گیاهی را با عسل میل کنید. از روغن های کنجد و ذرت و برای سرو غذا می توانید از روغن زیتون استفاده کنید .

 

 

مصرف سبزیجات در برنامه لاغری

معمولا سبزیجات و غذاهای گیاهی جزء گزینه های محبوب و هر روز میز ناهار یا شام نیستند. با این حال، همین سبزیجات هستند که می‌توانند به ساده ترین شکل شما را در مسیر کاهش وزن کمک کنند.

 

کم کالری بودن و وجود فیبر بسیار در سبزیجات آن‌ها را تبدیل به گزینه‌های طبیعی مناسبی برای کم کردن اندازه دور کمر شما می‌کنند.

می‌توانید با کمک چند نوع میوه و سبزی برای صبحانه یا عصرانه اسموتی درست کنید یا برای ناهار و شام یک نوع سالاد تدارک ببینید. حتما غذاهای گیاهی را در برنامه خود داشته باشید و هنگام درست کردن غذا مقداری سبزیجات خرد شده مثل کدو و هویج برای جویدن کنار دست خود داشته باشید.

 

برنامه لاغری

 

در آخر باید گفت که  یک برنامه ی غذایی مناسب حاوی مواد مغذی ، مایعات کافی، اسیدهای چرب، ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین کالری لازم برای عملکرد روزانه ی بدن خواهد بود. ارائه رژیم غذایی سالم نیازهای اساسی بدن شما را بدون اینکه دچار ضعف و بیماری شوید، برایتان فراهم می‌کند.

ناهید سخی پور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =