بهترین روشهای لاغری

بهترین روشهای لاغری

بهترین روشهای لاغری

بهترین روشهای لاغری روشی است که شما را به وزن ایده آل برساند امروزه روشهای لاغری گوناگونی وجود دارد که شما می توانید با انتخاب درست یکی از این روشها به نتیجه دلخواه برسید. در اینجا به برخی از روشهای لاغری اشاره شده است.

 

 

بهترین روشهای لاغری

 

بهترین روشهای لاغری با انجام ورزش منظم

یکی از روشهای لاغری انجام ورزشهای گوناگون است سعی کنید ورزش را مانند چیز های دیگر در برنامه خود بگنجانید و کمتر بنشینید و فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشید علاوه بر کاهش وزن تاثیرات مثبتی در سلامتی دارد به جای استفاده از آسانسور گاهی اوقات از پله استفاده و پیاده روی داشته باشید ؛ ورزش همچنین باعث سوختگی ذخیره گلیکوژن بدن می شود که اساسا کربوهیدرات هستند.

البته شما بعد از ورزش، می توانید کمی کربوهیدرات بیشتر مصرف کنید در غیراین صورت کربوهیدرات ، موجب افزایش چربی،در بدن خواهد شد. همچنین فراموش نکنید که در تاثیرات سلامتی مرتبط با وزن نیز کاملا تاثیرگذار هستند.

 

فیبر فراوان بخورید

فیبر های رژیمی در حقیقت کربوهیدرات های گیاهی هستند که بر خلاف قند و نشاسته، در روده کوچک قابل هضم نمی باشند. گنجاندن میزان زیادی فیبر در رژیم غذایی می تواند احساس سیری فرد را افزایش داده و منجر به کاهش وزن در شما  شود.

مواد غذایی پر فیبر عبارت است پاستای گندم کامل، نان گندم کامل، جو دوسر ،میوه و سبزیجات ، نخود فرنگی، لوبیا،  آجیل و مغز ها

 

 

بهترین روشهای لاغری  با زمان غذا خوردن مشخص

در رژیم هایی مانند رژیم کم کربوهیدرات باید زمانی که گرسنه هستید غذا بخورید و اگر گرسنه نیستیدغذا نخورید. هیچ چیز کاهش وزن را به تعویق نمی اندازد مگر استفاده مکرر از غذاهایی که به آن نیاز ندارید.میان وعده های غیر ضروری را محدود کنید .

غذاهای غیر ضروری نیز می تواند به عنوان مشکل در رژیم غذایی باشد. بعضی چیزها فقط به این خاطر که خوش مزه و در دسترس هستند،خورده می شود .

 

بهترین روشهای لاغری

 

بهترین روش لاغری کاهش وزن پلکانی است

بهترین روش برای جلوگیری از این روند، کم کردن وزن بصورت پلکانی است. به بیان ساده‏ تر افراد باید کالری دریافتی بدن را بصورت مرحله به مرحله و منطقی کاهش داده تا این مقدار به عدد ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ کیلوکالری در روز که این میزان بستگی به شدت چاقی اشخاص دارد برسد.

به کمک این راه شما می‏توانید از افت شدید متابولیسم پیشگیری کرده و دچار ایست وزنی نشوید. این روش مرحله به مرحله به شما در کاهش وزن بین ۲ تا ۴ کیلوگرم در ماه کمک خواهد کرد

 

 

بهترین روشهای لاغری  با پیاده روی

 

افرادی که فرصت کافی برای رفتن به باشگاه را ندارند و نمی توانند ورزش های بدنسازی برای لاغر شدن انجام دهند

بهترین و ساده ترین روشی که وجود دارد و در هر زمان از شبانه روز می توانید به آن بپردازید پیاده روی است.اما این روش ساده کاهش وزن ، خود اصول و قوانینی دارد که با بهره گیری از آنها به راحتی به نتیجه دلخواه خود می رسید. بنابراین شما با انجام پیاده روی منظم  در روز می توانید وزن خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

 

 

 

بهترین روشهای لاغری با حذف نوشیدنی های صنعتی

بر اساس تحقیقات اخیر، با خوردن کربوهیدرات مایع، مانند قند موجود در نوشابه، بدن برخوردی مانند کربوهیدرات موجود در نان با آنها نخواهد داشت.

در واقع با اینکه با نوشیدن نوشابه نیز کالری دریافت می کنید، ولی به احتمال زیاد با تمام کردن یک بطری نوشابه هم، سیگنالی مبنا بر رضایت و سیری به مغز ارسال نخواهد شد. و این به معنی مصرف غذای بیشتر می باشد.

 

حتی نوشابه های بدون کالری نیز ممکن است مانع رسیدن شما به اهداف کاهش وزنی تان شود.  از آنجایی که دلیل افزایش خطر چاقی مشخص نیست،  مطالعات اخیر نشان می دهند که نوشابه های حاوی شکر مصنوعی می توانند هورمون های گرسنگی را تحریک کرده و موجب مصرف بیش از حد کالری شوند.

روشهای لاغری

 بهترین روشهای لاغری با انجام فعالیت بیشتری داشته باشید

در طول روز هر کاری می توانید انجام دهید تا فعالیت بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال هنگام صحبت کردن با تلفن قدم بزنید، ماشین خود را در محل دورتری پارک کنید تا میزان بیشتری پیاده روی کنید و هنگام تبلیغات تلویزیونی مارچ یا در جا بزنید.

 

 

خواب کافی در رسیدن به تناسب اندام تان موثر است

 

کسی که کم می خوابد، احساس بی حالی می کند و به همین دلیل سعی می کند با پرخوری این ضعف را جبران کند. ۷ تا ۸ ساعت خواب راحت داشته باشید و سعی کنید از نیم ساعت قبل از خواب با ابزارهایی مثل تلفن همراه، تبلت یا رایانه کار نکنید تا نور آنها مخل خواب شما نشود.

لاغری

چای سبز کمکی برای تناسب اندام تان است

 

اگر می خواهید هرچه سریع تر از شر چربی های شکمی خلاص شوید، چای سبز بنوشید. چای سبز روند متابولیسم برای سوزاندن و دفع چربی شکم را تسریع می بخشد و به این ترتیب، هیکلی زیبا را به شما تقدیم می کند.

 

 

 

 نکاتی در رابطه با کاهش وزن

 

شما باید از این راز مهم آگاه باشید که  کارهایی از قبیل استفاده از پله ها به جای آسانسور، یا یک ایستگاه زودتر پیاده شدن از اتوبوس و کمی پیاده روی، برای کاهش وزن شما اصلا کافی نیست .

مطالعات علمی نشان می دهد که اگر شما به تازگی تمرینات ورزشی را شروع کنید، حذاقل باید روزانه به مدت ۱ ساعت تمرین با شدت متوسط روبه بالا داشته باشید تا بتوانید به میزان قابل توجهی کاهش وزن، دست یابید.

 

 

 لاغری

برای لاغر شدن و دستیابی به تناسب اندام، نکات دیگری وجود دارد که باید ابتدا به آنها توجه کنید. این اصلاً ایده خوبی نیست که غذاهای بد بخورید، از نوشیدنی های پر شکر استفاده کنید  یا داروهایی مصرف کنید که شما را اجباراً به ورزش برای چند ساعت در روز ترغیب کند تا جبران مافات کنید.

این را بدانید که ورزش نمی تواند مسائل اشتباه دیگر در زندگی شما را جبران کند. بلکه باید عادات بد خود را ابتدا مورد بررسی قرار دهید و سبک زندگی سالم را پیش بگیرید، این بسیار مهم تر است.

ناهید سخی پور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + دو =