راههای لاغری

راههای لاغری

راههای لاغری

راههای لاغری در حالت کلی ترکیبی است از اصلاح شیوه زندگی و رفتارهایی نظیر تغذیه ، خواب و فعالیت فیزیکی همچنین انتخاب یک متد درمانی مناسب توسط پزشک و اعمال آن بر روی سلولیت ها و چربی های اضافه بدن فرد است. در اینجا به برخی از روشهای لاغری اشاره شده است.

 لاغری

راههای لاغری و  رژیم کم شکر و کم کالری

 

اگر می خواهید وزن کم کنید باید از خوردن شکر و نشاسته (مانند نان، پاستا و سیب زمینی)اجتناب کنید. واضح است که هنوز هم ممکن است وزن را با رژیم غذایی کاهش دهید  فقط لازم است کالری کمتری بخورید،

 

رژیم کم کربوهیدرات به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید. قند و نشاسته ممکن است باعث افزایش گرسنگی شود در حالی که اجتناب از آن ها ممکن است اشتها را کاهش دهد. نکاتی که رعایت آنها در کنار راه های لاغری به طرز عجیبی یه شما در  تناسب اندام کمک می کند شامل :

-زمانی که غذایی که کشیده اید تمام شد بلافاصله از سر سفره بلند شوید .

-برای مصرف برنج سعی کنید از قاشق های کوچک استفاده نمایید .

-به آرامی و با حوصله غذا بخورید .

-سعی کنید تا حد امکان لقمه هایتان را کوچک بردارید .

مصرف مایعات بیشتر و راههای لاغری

اگر آب کافی نمی نوشید، احتمالا بدنتان الگویی برای ذخیره‌ی آب ترتیب داده است نگه داری آب یعنی وزن اضافه در بدن است با مصرف بیشتر مایعات مواد زاید و سمی را از بدن دفع می کنید.

همچنین بدن متوجه خواهد شد که نیازی به ذخیره‌ی آب نیست. برای کاستن از ذخیره‌ی آب بدن، در طول روز آب داغ را با تکه‌های لیمو بنوشید، به خصوص قبل از غذامطمئن شوید که آب مصرفیتان حاوی مواد شیمیایی نیست و برای این کار از فیلترهای آب استفاده کنید.

 

راههای لاغری و مصرف  صبحانه

 

حذف وعده صبحانه برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست. بعضی از تحقیقات نشان می دهد، صبحانه نخوردن باعث می شود سخت تر وزن کم کنیم.

دلیلش هم این است که وقتی صبحانه نمی خوریم در طول روز بیشتر احساس گرسنگی می کنیم و در نتیجه بیشتر هم غذا می خوریم. خوردن صبحانه ای سالم سرشار از فیبر مثل:میوه ها، خوراکی هایی که از غلات تهیه شده اند و با شیر به عنوان صبحانه مصرف می شوند و یا شیر و لبنیات کم چرب از بهترین گزینه ها هستند.

 

 لاغری

 

راههای لاغری با مصرف خوراکی‌های آبدار

هرقدر بیشتر از خوراکی‌های آبدار استفاده کنید، بیشتر به لاغری خود کمک می کنید و کالری کمتری جذب می‌کنید. مثلا از گوجه فرنگی، کدو سبز، خیار، سوپ‌ها و سالادها در رژیم غذایی خود استفاده کنید. مصرف مواد غذایی آب‌دار، از آب خالی بهتر است.

هرچند نوشیدن آب به مقدار کافی هم بسیار خوب است و به آب‌رسانی بدن کمک زیادی می‌کند، اما برای لاغری چندان مفید نیست. زیرا عملکرد بدن برای رفع گرسنگی و تشنگی متفاوت است. پس مصرف نوشیدنی‌ها به‌تنهایی، نمی‌تواند باعث ارسال فرمان سیری در بدن شما شود.

راههای لاغری با مصرف غلات کامل

 

مصرف غلات کامل مانند برنج، جو و گندم از راههای لاغری است . آنها کمک می‌کنند که کالری کمتری داشته باشید و همچنین کلسترول شما را بهبود می‌بخشند. غلات کامل در حال حاضر در بسیاری از محصولات نظیر کلوچه‌ها، خمیر پیتزا، ماکارونی و نان نرم سفید گندم نیز وجود دارد.

 

 

راههای لاغری با مصرف  چای سبز

 

نوشیدن چای سبز نیز ممکن است یک استراتژی خوب برای لاغری باشد. تعدادی از مطالعات نشان می‌دهد که این می‌تواند به طور موقت سوزاندن کالری را افزایش دهد در این صورت شما یک نوشیدنی تازه بدون کالری دریافت کرده اید.

 

 

 

نکاتی در مورد راههای لاغری

 

-از خوردن سوپ های پرچرب خودداری کنید. پس از آماده شدن سوپ آن را در یخچال بگذاردی تا خنک شود در این حالت چربی موجود روی سوپ جمع می شود و شما می توانید چربی آن را با قاشق گرفته و کنار بگذارید.

 

 

– مراقب خوردنتان در رستوران ها باشید! در رستوران هائی که می دانید غذاهای آن پرحجم است بهتر است سعی کنید قبل از آوردن غذای شما، نیمی از آن را در ظرف یک بار مصرف بگذارد تا آن را برای وعده دیگری مصرف کنید. در این صورت شما می توانید حجم غذای مصرفی تان را کنترل کنید.

 

-رژیم سبزیجات و میوه را کم کم شروع کنید .اگر قبلاً سبزیجات و میوه در برنامه غذائی تان چندان جائی نداشته پس بهتر است مصرف آن را در مقادیر کم آغاز کنید.آنها را جایگزین غذاهای پرچرب کنید.

 لاغری

-برنامه ورزشی تان را با برنامه ورزشی اعضاء خانواده هماهنگ کنید. شما ورزش کردن را به منظور کاهش وزن تان انجام می دهید در حالی که افراد دیگر خانواده برای تفریح و حفظ سلامتی شان انجام می دهند.

 

-پیاده روی تان را بیشتر کنید. چنان چه پیاده روی روزانه تان امری عادی شده است، بهتر است میزان پیاده روی و سرعت آن را تغییر دهید.

 

-تا حد امکان استفاده ازماشین را کنار بگذارید و سعی کنید بیشتر پیاده کارهایتان را انجام دهید. در صورت نیاز اگر از ماشین استفاده می کنید تا جائی که ممکن است آن را دورتر از مقصدتان پارک کنید و پیاده به مقصد بروید.

 

 

راههای لاغری که به کاهش وزن شما کمک می کند

 

-هرروز نصف لیوان آب گریپ فروت را با نصف لیوان آب پرتقال مخلوط کرده و بنوشید. این کار به افزایش متابولیسم بدنتان کمک می کند.

-یکی از گیاهان موثر برای لاغری شوید است چون این گیاه به عنوان چربی سوزعمل می‌کند و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.

-مصرف فلفل قرمز در وعده های غذایی نیز یکی دیگر از روشهای لاغری است چون یکی از طبیعی‌ترین گیاهان لاغری است.

 

 

 

-همچنین مصرف نعناع و دارچین نیز به کاهش اشتها و پیشگیری از تجمع چربی ها کمک می کند.

– ترکیب هویج و جعفری نیز بین وعده های غذایی بهتر است مصرف شود چون چربی های زائد بدن را از بین می برد.-

زنجبیل نیز در کاهش وزن و افزایش میزان سوخت و ساز بدن موثر است به طوری که مصرف آن در ماست یا سالاد اشتها را کم می‌کند و باعث لاغری می شود.

 

حذف شیرین کننده های مصنوعی از راههای لاغری

 

بسیاری از مردم قند را با شیرین کننده های مصنوعی جایگزین می کنند بر این باورند که این کار کالری را کاهش می دهد و باعث کاهش وزن می شود. با این حال، مطالعات متعددی نتوانسته اند اثر مثبت  مصرف  شیرین کننده های صنوعی به جای شکر ساده را نشان دهند.

 

در عوض، مطابق با مطالعات علمی، شیرین کننده های مصنوعی می توانند اشتها را افزایش دهند و میل را برای غذای شیرین حفظ کنند. و یک مطالعه مستقل اخیر نشان داد که با جایگزین کردن آب بجای شیرین کننده ها به زنان کمک می کند وزن را کاهش دهند

 

نوشیدنی های مناسب لاغر

نوشابه معمولی، آبجو یا شراب هر کدام میزان کالری زیادی دارند. هنگام سفارش غذا و نوشیدنی حتما باید در نظر داشته باشید که هر کدام از این ها می توانند بر میزان چربی شکم بیفزایند. در ضمن لاغری شکم با داروهای گیاهی نیز موثر می باشد به طوری که برخی از انواع چای می توانند در لاغری شکم موثر باشند که در مقالات بعدی در این باره به طور کامل توضیح خواهیم داد.

 

 

 

برای لاغری و کاهش وزن از آب کمک بگیرید

نوشیدن یک لیوان آب آن هم قبل از خوردن یک وعده غذایی می تواند در مصرف کالری بسیار موثر باشد. بعضی اوقات احساس تشنگی با گرسنگی اشتباه تصور می شود. بنابراین اگر قبل از غذا خوردن آب بنوشید احساس گرسنگی کمتری خواهید کرد و در نتیجه کمتر هم می خورید.

معمولا مصرف انواع چای های گیاهی ( بدون شکر) و آب های طعم دار شده از جمله گزینه های مناسب برای بیشتر مصرف کردن مایعات به ویژه آب هستند.

 

تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید

به جای اینکه سه وعده غذایی با مقدار غذای زیاد میل کنید ، سعی کنید تعداد وعده های غذایی خود را افزایش  داده و مقدار غذایی که در هر وعده می خورید را کاهش دهید. زیرا این روند هم منجر به افزایش چربی های اطراف شکم شما خواهد شد و هم سیستم گوارش شما را مختل می کند. فاصله وعده های غذایی باید ۲ الی ۳ ساعت باشد. در این صورت آن ها فضای کمتری از معده را می گیرند و نهایتا منجر به افزایش سرعت متابولیسم بدن ( سوخت و ساز ) و احساس سیری در شما  می گردند و در نتیجه معده شما کوچک می شود.

 

اگرچه میوه و سبزیجات خام برای بهبود سلامتی کلی ما ضروری هستند ، اما حجم معده را افزایش نمی دهند. از این رو به منظور لاغری شکم و پهلو توصیه می شود میوه و سبزیجات را به مقدار بسیار کمی در طول روز مصرف کنید.

 

ناهید سخی پور

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 7 =