روشهای لاغری

روشهای لاغری

روشهای لاغری

روشهای لاغری زیادی امروزه برای افراد ارائه می شود که هریک معایب ومزیت های خود را دارد. با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌های لاغری بسیار زیاد و متنوع برای افراد مختلف وجود دارد.

 

برخی از این رژیم‌ها سخت هستند و برخی دیگر آسان است. ولی در حالت کلی لاغر شدن افراد چاق نیاز به زمان  و تلاش فراوان دارد.در اینجا به برخی از روشهای لاغری اشاره شده است.

 

روشهای لاغری

غذاهای بدون گوشت  یکی ازروشهای لاغری

همان گونه که می دانید خوردن مکرر غذاهای گیاهی به لاغری افراد کمک زیادی می‌کند. گیاهخواران نسبت به گوشتخواران غذای کمتری می‌خورند. با اینکه این تفاوت دلایل متعددی دارد، اما یکی از دلایل مهم آن مصرف حبوبات است. سوپ عدس، برگرهای لوبیا و سایر غذاهای بر اساس حبوبات مملو از فیبر هستند بنابراین با خوردن آنها با دریافت کالری کمتری احساس پری خواهید کرد وهمین موضوع به لاغری شما کمک می کند.

 

روشهای لاغری و بالا و پایین کردن پله ها

 

استفاده از پله ها برای بالا و پایین رفتن می تواند یکی از روشهای لاغری مناسب برای شما باشد  . حتی به مدت ۱۰ دقیقه در روز استفاده از پله ها می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن شما به میزان ۴ کیلوگرم در سال شود، در صورتی که شما رژیم غذایی طبیعی داشته باشید .

در حالی که در صورت رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده از پله ها برای بالا و پایین رفتن می توان این کاهش وزن را بیشتر کرده و سریعتر به تناسب اندام مورد نظر خود دست یافت .

 

صرف غذا در مدت زمان بیشتربهترین روش لاغری

 

یکی دیگر از انواع روشهای لاغری، افزایش فاصله بین لقمه ها وصرف غذا در مدت زمان بیشتراست. به طور کلی در یک وعده غذایی در حدود ۲۰ دقیقه زمان  لازم است  که مغز شما فرمان سیری بدهد. بنابراین هر چقدر شما فاصله لقمه هایی را که می خواهید بخورید افزایش دهید،

تعداد لقمه هایی که می خورید کاهش می یابد و در مدت زمان معینی مقدار ماده غذایی کمتری را خورده اید و بنابراین می توانید به کاهش وزن خود کمک کنید . در طول این ۲۰ دقیقه هر چقدر سعی کنید که تعداد لقمه های کمتری را بخورید کاهش وزن بیشتری داشته و بنابراین به تناسب اندام خواهید رسید .

 

روشهای لاغری

 

کمتر نوشیدنی شیرین بنوشید

به جای نوشیدنی‌های قنددار مانند نوشابه‌های گازدار معمول از آب یا سودای بدون کالری استفاده کنید به این ترتیب شکر کمتری دریافت خواهید کرد.

از لیمو، نعناع یا توت‌فرنگی منجمد برای معطرکردن نوشیدنی‌تان استفاده کنید. به نظر می‌رسد قندی که از طریق مصرف نوشیدنی‌های گازدار وارد بدن شما می‌شود، باعث تحریک شدن مکانیسم معمول سیری در بدن شما نمی‌شود. افرادی که نوشابه می‌نوشیدند، کاهش مصرف کالری رخ نمی‌داد. در نتیجه این افراد در طول ۴ هفته ۱٫۲ کیلوگرم وزن اضافه کردند.

 

 

از لیوان‌های بلند و باریک استفاده کنید

به جای استفاده از لیوان پهن و کوتاه از لیوان بلند و باریک استفاده کنید تا دریافت کالری‌تان از راه مصرف نوشیدنی‌ها به مقدار زیادی  کاهش یابد. با این کار ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری کمتری از راه نوشیدن آب میوه، نوشابه گاز‌دار یا سایر نوشیدنی‌ها دریافت خواهید کرد.

 

روشهای لاغری و مصرف چای‌سبز

نوشیدن چای‌سبز نیز ممکن است یک روش  مناسب برای کاهش‌وزن باشد. برخی از بررسی‌ها نشان داده‌اند که نوشیدن چای‌سبز می‌تواند میزان سوزاندن کالری در بدن را به‌طور موقت احتمالا از طریق تاثیر موادشیمیایی موجود در آن  افزایش دهد. به غیر از از این تاثیر، نوشیدن چای‌سبز دست‌کم این مزیت را دارد که نوشیدنی طراوت‌بخشی بدون کالری زیاد می‌نوشید.

 

 

روشهای لاغری با دستگاه لاغری کویتیشن

یکی دیگر از روشهای لاغری استفاده از دستگاه لاغری کویتیشن است به زبان ساده، دستگاه لاغری کویتیشن یک روش درمانی برای دست یافتن به لاغری موضعی است که با استفاده از امواج صوتی با فرکانس پایین به تخریب سلول‌های چربی کمک می کند.

 

به وسیله  لاغری موضعی با دستگاه لاغری کویتیشن ، فرد ممکن است در نواحی تحت درمان تا چندین سانت کاهش سایز داشته باشد و در نهایت به تناسب اندام رسیده و باریک‌تر به نظر برسد. در واقع دستگاه لاغری موضعی کویتیشن ، با استفاده از فناوری پیشرو، سلول‌های چربی را به مایع تبدیل می‌کند که در نهایت با کمک سیستم تصفیه طبیعی بدن، جمع آوری و دفع می‌شود.

 

ماساژ لاغری

 

با انجام ماساژ لاغری شما به مناطق مورد نظر فشار اعمال می کنید. این فشار باعث می شود که توده های چربی در این ناحیه  شکسته شوند و از طریق سیستم لنفاوی طبیعی بدن دفع شوند. همچنین با انجلم ماساژ جریان خون و اکسیژن در این ناحیه تحریک می شود  که می تواند سبب کاهش تشکیل و ظهور توده های چربی شود.

 

بنابرای می توان گفت که ماساژدرمانی به از دست دادن وزن به شما کمک می کند. تداوم ۲-۳ ماساژ درهفته همراه با رژیم غذایی و تمرینات ورزشی ممکن است نتایج قابل توجهی فراهم آورد.

 

ماساژ لاغری به طور عمده بر روی ناحیه های مانند شکم، باسن یا ران نیز می تواند تا حدی به کاهش وزن این نواحی کمک کند. فشرده سازی و ماساژ مناسب بافت چربی باعث شکستن سلول های چربی و سرعت بخشیدن به روند سوزاندن آنها می شود.

روشهای لاغری سریع

روشها  و رژیم‌های غذایی  زیادی برای کم کردن وزن طی مدت زمان کوتاه وجود دارند. اما اغلب این رژیم‌ها با روشهای سخت و با یک رژیم لاغری گرسنگی سخت همراه است.

و شما را ناراضی و ناراحت می‌کنند. اگر شما توان کافی نداشته باشید، مطمئنا در میانه‌های راه از ادامه دادن به این رژیم‌ها منصرف می‌شوید. روشهای لاغری سریع و موفق،ر وشی است که توسط متخصص تغذیه و با توجه به سبک زندگی عادی فرد و نیازهای او تدوین شده باشد.

در آخر برای لاغری و داشتن تناسب اندام هر روش لاغری را انتخاب نکنید زیرا برخی از روشهای لاغری صدمات زیادی به بدن وارد می کند.بنابراین برای انتخاب هر یک از روشهای لاغری بهتر است به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا بهترین روش لاغری را برای کاهش وزن به شما پیشنهاد دهد.

روشهای لاغری و درمانهای دارویی

 

-یکی ریگر از روشهای لاغری درمان با دارو ها می باشد. در سالهای اخیر داروهای گونا گونی برای لاغری وجود دارد. برخی ازاین دارو باعث می شود كه حجم زیادی از آب بدن در مدت كوتاهی به صورت ادرار از بدن خارج شود.

با مصرف برخی از این داروها ممکن است  روش بسته به میزان مصرف، در عرض یك ساعت بدن ۲۱ لیتر آب از دست دهد، بدون آنكه تغییر در مقدار چربی داشته باشد. اكثر افرادی كه اقدام به كاهش وزن سریع می كنند، مانند كاهش وزن یك كیلو در یك ساعت، از این نوع روش استفاده می كنند.

 

-گروه دیگر داروهای  لاغری قرص های  ضد اشتها هستند این نوع داروها باعث كاهش تمایل به غذا خوردن و كاهش موقتی وزن در افراد می شوند.

 

ولی بعد از قطع دارو، اشتها به حالت اول خود باز می گردد و وزن  شما شروع به افزایش می کند . از طرفی در این روش فرد دچار سوء تغذیه و عوارضی مانند ریزش مو، ضعف و افسردگی می گردد. این روش هم مانند روشهای دیگر، درمان مناسبی نخواهد بود. چون مشكل چاقی با دارو و كم خوردن حل نخواهد شد.

 

 

روشهای لاغری

توصیه های مهم در روشهای لاغری

 

  • حتما رژیم غذایی خود را زیر نظر یک متخصص تغذیه خوب شروع کنید، تا از بروز هرگونه  عوارض احتمالی کاهش وزن مانند ریزش مو، از دست دادن عضلات و غیره جلوگیری شود.

 

  • توجه داشته باشید که داشتن خواب کافی احساس راحتی و سیری را برای شما خواهد داشت  همچنین می تواند برای شما عامل باز دارنده در برابر خوردن تنقلات غیر ضروری نیز باشد. علاوه بر این، زمانی که بدن شما کمبود خواب دارد هورمون محرک اشتها  بیشتری تولید می کند.

 

  • در صورتی که برای کاهش وزن مدت زمان بیشتری نیاز داشتید نباید نا امید شوید. وزن از دست دادن زمان مي‌برد. توصیه بیشتر متخصصان دنیا در این رابطه حدود نیم تا یک کیلوگرم کاهش وزن در هفته است را به عنوان هدف اصلی خود در نظر بگیرید. اگر انتظار کاهش وزن سریع داشته باشید.
  • زمانیکه با سرعت کافی وزن کم نکنید خیلی زود دلسرد و تسلیم خواهید شد. به یاد داشته باشید زمانیکه تنها ۵ تا ۱۰ درصد از وزن بدن خود را کم مي‌کنید، شروع به حس کردن فواید سلامتی خواهید کرد.

 

 

در آخر باید گفت که منظور از داشتن رژیم غذایی ، این نیست که نباید هیچ مواد غذایی با میزان کالری موجود در آن را کاهش دهید و یا کاملا از زندگی خود حذف کنید.داشتن رژیم غذایی بدین معناست که شما از مواد غذایی مناسب و طبیعی به اندازه و در طی زمان مناسب استفاده کنید و برای اطلاع بیشتر می توانید با متخصصین تغذیه مشورت کنید تا یک برنامه رژیم غذایی مناسب با وزن شما را در اختیارتان قرار دهند .

 

ناهید سخی پور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =