رژیم غذایی لاغری سریع

رژیم غذایی لاغری سریع

رژیم غذایی لاغری سریع

رژیم غذایی لاغری سریع در زمان کم اتفاق می افتد اما خطرات و عوارض آن به قدری است که ممکن است تا پایان عمرگریبان شما باشد.

 

رژیم غذایی لاغری سریع

رژیم غذایی لاغری سریع متفاوتی  وجود دارداما همان گونه که می دانید بدن هر فرد نسبت به بدن دیگری متفاوت است و ممکن است بر اساس مزاج شما و یا فعالیت متابولیسمی برنامه ای متفاوت دریافت کند.

 

اصطلاحاتی مثل رژیم لاغری وگان ،رژیم لاغری کانادایی که بسیلر شنیده اید وجود دارد که هر فردی نمی تواند از آنها استفاده کند وشما باید  تحت نظر پزشک یک برنامه غذایی سالم و مناسب دریافت کنید. در اینجا به برخی مواد غذایی که به لاغری شما کمک می کند اشاره شده است.

 

 

رژیم غذایی سریع لاغری با مصرف کربوهیدرات

 

برای لاغری سریع مصرف قند و نشاسته ها را کاهش دهید یا قطع کنید مهمترین بخش این رژیم غذایی سریع لاغری این است که مصرف قند و نشاسته ها را حذف و یا کم کنید. بعد ازاین مرحله سطح گرسنگی تان پایین می رود و در پایان کالری بسیار کمتری دریافت می کنید.

حالا به جای سوزاندن کربوهیدرات برای به دست آوردن انرژی، بدن از چربی های ذخیره شده، تغذیه می کند. از دیگر مزایای حذف یا کاهش مصرف کربوهیدرات کاهش سطح انسولین است که باعث می شود کلیه، سدیم و آب اضافی بدن را دفع کند. این فرآیند نفخ و آب اضافی بدن را از بین می برد.

گاهی با این روش یا تخلیه آب اضافی بدن ۵ کیلوگرم یا بیشتر، از وزن بدن کم می شود، مخصوصا در هفته های اول رژیم لاغری که هم آب بدن و هم چربی ها از وزن بدن کم می شود. مصرف کربوهیدرات ها را کم کنید تا به صورت خودکار کالری کمتری دریافت کنید و گرسنگی هم نکشید.

 

 

 

 

 

رژیم غذایی لاغری سریع با مصرف پروتئین

مصرف پروتیین هایی مانند گوشت گاو، مرغ، بره و غیره ماهی و غذاهای دریایی مانند  سالمون، میگو و تخم مرغ کامل به همراه زرده یکی از بهترین انتخاب ها برای لاغری است. اهمیت خوردن مقدار زیادی پروتئین بسیار بالا است .

چون سرعت سوخت و ساز ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش می یابد. همچنین خوردن غذاهای سرشار از پروتئین کمک می کند فرد غذایی کمتری مصرف کند و چون احساس سیری می کنید و در پایان روز تا حدود ۴۴۰ کالری کمتر غذا مصرف می کنید.

در هنگام کاهش وزن،چربی و سبزیجات بخورید هرکدام از وعده هایتان باید شامل یک منبع پروتئین، یک منبع چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. وقتی وعده های غذایی تان را این گونه بچینید به صورت خودکار مقدار مصرف کربوهیدرات به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز می رسد.

 

 

رژیم غذایی لاغری سریع

 

دررژیم غذایی لاغری سریع چه رژیمی پیشنهاد می شود؟

 

اولین توصیه این است هیچ وقت به دنبال لاغری سریع نباشید، چرا که اضافه وزن یک روزه یا ده  روزه به سراغ شما نیامده است که بخواهد در همین حدفاصله هم از بین برود. برای از بین بردن اضافه وزن نیاز به صرف زمان و وقت کافی است. اگر قصد لاغری ورژیم کاهش وزن دارید با رعایت و پیروی از یک رژیم غذایی اصولی این امکان را برای خود فراهم کنید. فراموش نکنید که حذف ریزه خواری و شیرین جات می تواند نقش موثری در موفقیت شما داشته باشد.

 

آیا کاهش سریع وزن، مؤثر است؟

 

سازمان غذا و دارو  بر تولید داروهای مکمل لاغری نظارت می‌کند، اما این سازمان با این مکمل‌ها بیشتر مانند غذا برخورد می‌کند تا دارو. انجمن غذا و دارو همچنین بر هیچ یک از تبلیغات و ادعایی که شرکت‌های سازنده این داروها می‌کنند، نظارت ندارد. برخلاف شرکت‌های دارویی شرکت‌های تولیدکننده مکمل، مجبور نیستند که قبل از فروش محصولات خود، ثابت کنند که محصولات آن‌ها مؤثر و ایمن است. این موضوع بدین معناست که مکمل‌های لاغری، قبل از توزیع در بازار مجبور به گرفتن تاییدیه از سازمان FDA نیستند.

 

به جز جراحی کاهش وزن و رژیم‌های کم‌کالری هیچ محصول، قرص، رژیم یا راه دیگری  برای لاغری وجود ندارد، که تأثیرگذاری آن به اثبات رسیده باشد. برخی از داروهای تجویزی می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند، اما این داروها بسیار آرام و تدریجی اثر می‌کنند و تأثیرگذاری آن‌ها تنها همراه با رژیم غذایی و ورزش کردن میسر است. اما از سوی دیگر این داروها به کبد آسیب‌های جدی می‌زنند.

 

در هر رژیم غذایی کاهش وزن، چیزی که واقعاً موجب سوزاندن چربی‌ها می‌شود، خوردن قرص یا غذاهای خاص نیست بلکه  کاهش کالری مصرفی همراه با انجام ورزش است.

 

رژیم غذایی لاغری سریع با مصرف  سبزیجات و میوه جات

 

یکی از موارد بسیار مهم در لاغری و تناسب اندام، در طی برنامه غذایی برای لاغری ، مصرف انواع میوه جات و سبزیجات در طول روز است. میوه جات و سبزیجات دارای فیبر، آنتی اکسیدان، و ویتامین بالایی هستند. داشتن فیبر بالا می تواند باعث بهبود عمل گوارش شود. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در انواع میوه ها، می تواند در جلوگیری از ایجاد سرطان و همچنین افزایش متابولیسم بدن و کاهش چربی های بدن نقش مهمی را ایفا کند.

 

  رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن

بسیاری از رژیم‌های غذایی کاهش وزن وهمچنین رژیم غذایی لاغری سریع به طور خطرناکی دارای کالری پایین هستند و در آن‌ها، مواد غذایی خاصی گنجانده شده که فقط پول شما را به هدر می‌دهند.  تمامی تحقیقات انجام شده در این زمینه، گرفتن رژیم ملایم اما پایدار را تائید می‌کند. این کار موجب می‌شود که نه تنها چربی‌های خود را به روشی سالم و ایمن از بین ببرد بلکه بتوانید وزن خود را ثابت نگه دارید و دوباره وزن اضافه نکنید.

 

افرادی که با رژیم‌های لاغری سریع، وزن خود را کم می‌کنند معمولاً دوباره به وزن قبلی خود بازمی‌گردند و حتی وزن آن‌ها از قبل نیز بیشتر می‌شود که این روند به اضافه کردن وزن و رژیم گرفتن‌های مکرر و نوسانی تبدیل می‌شود.

 

 

 

 

 

انواع داروی لاغری چه تاثیری بر کاهش وزن دارند

 

یک نکته را هیچ وقت فراموش نکید این که هیچ زمانی نمیتوانید با خوردن لاغر شوید.

 

قرص لاغری و داروهای لاغری ادعا می کنند که با افزایش سوخت و ساز بدن باعث کاهش وزن می شوند.

 

بسیاری از داروهای لاغری علاوه بر افزایش متابولسیم کاهش اشتها را نیز به همراه دارند. مصرف این قرص ها با داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش نتایج خوبی به همراه دارد اما به خودی خود موثر نیستند. شما می توانید با مراجعه به یک متخصص تغذیه با یک رژیم لاغری درست به وزن ایده آل خود برسید.

 

مواد غذایی متنوع را در برنامه غذایی خود جای دهید

یکی از امشکلاتی که بسیاری از افراد معمولا مرتکب می‌شوند این است که معمولا از یک یا چند نوع ماده غذایی به صورت متناوب استفاده می‌کنند؛ حال آنکه بهتر است از دایره وسیع‌تری از مواد غذایی استفاده کنید و اصطلاحا غذای تکراری نخورید تا طیف وسیعتری از مواد غذایی به بدن خود منتقل کنید.

در رژیم لاغری سریع شیرینی و شکلات را دور بریزید

شیرینی و شکلات، کلوچه و آب‌نبات نمونه‌هایی از غذاهایی هستند که باید مصرف‌شان را متوقف کنید.اگر بدانید رژیم لاغری با حذف شیرینی چه تاثیری بر سلامت بدن و تناسب اندام دارد، همین امروز مصرف آن خوراکی‌ها را متوقف می‌کنید. توجه داشته باشید که وقتی، مصرف قندهای ساده را متوقف کنید، ظرف مدت یک یا دو هفته  وزن‌تان به زور چشمگیری کاهش خواهد یافت .

در رژیم لاغری سزیع خوردن آجیل را فراموش نکنید

خوردن آجیل به خصوص آجیل خام کمک قابل توجهی در آب کردن چربی شکم و پهلو دارد و همچنین به علت غنی بود از مواد معدنی باعث بهبود سلول‌های آسیب دیده و ضعیف خواهد شد

تذکرات مهم در مورد رژیم لاغری سریع

-هرگز این رژیم را بیش از ۷ تا ۱۰ روز ادامه ندهید، زیرا عوارض آن می‌تواند خطرناک باشد.

-انجام حرکات ورزشی را به شدت توصیه می‌کنیم، ورزش باعث افزایش موفقیت شما خواهد شد.

اگر در رژیم غذایی برای کاهش وزن دارید نباید بعد از شام یا همراه آن چای یا قهوه بنوشید. زیرا محتوای کافئین آن‌ها می‌تواند خواب شما را مختل کند و این خود باعث می‌شود در کاهش وزنتان خیلی موفق نباشید.  کلید اصلی هضم سالم غذا و کاهش وزن سریع است.

رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری سریع و خوردن میوه

-خوردن ۳ تا ۴ واحد میوه برای شما بسیار مفید است .
-می توانید از انواع میوه های متنوع و تازه استفاده کنید.
-بی شک میوه های فصل از ارزش تغذیه ای بالاتری برخوردار هستند .
-صرف نظر از کالری میوه ها ، در مجموع میوه ها باعث لاغری شما می شوند

در آخر بایدبه این نکته اشاره کرد که لاغری سریع نه تنها شما را به تناسب اندام پایدار نخواهد رساند، بلکه ممکن است سلامتی‌تان را نیز به خطر اندازد. اگر به دنبال رسیدن به وزن مناسب خود هستید بهترین کار آن است که در این راه صبر و اراده داشته و به کمک یک رژیم غذایی متعادل و افزایش فعالیت بدنی به این خواسته خود برسید.

 

ناهید سخی پور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هشت =