رژیم لاغری سریع و موثر

 رژیم لاغری سریع و موثر

 رژیم لاغری سریع و موثر: چاقی یکی از دغدغه های اساسی مشاوران تغذیه است همچنین  اضافه وزن، امروزه تبدیل به مشکل بیش از نیمی از زنان و مردان کشورمان شده است

 رژیم لاغری سریع و موثر:

 

خیلی از افراد مدعی اند که در مدت زمانی بسیار کوتاه با استفاده از  رژیم لاغری سریع و موثروزن زیادی کم کرده اند. اما واقعیت این است که کاهش وزن زیاد در زمان بسیار کم  کاری خیلی خطرناک و غیر اصولی بوده و به سلامت شما آسیب خواهد زد و واقعیت این است که برنامه ای بدست آوردن برای کاهش وزن اصولی کاربسیار مشکلی است .

توصیه های مهم برای  رژیم لاغری سریع و موثر

اولا خیلی از این  رژیم لاغری سریع و موثرمستلزم مصرف مولتی ویتامین هستند

دوما  برای رژیم لاغری سریع و موثرپیش از یک دوره رژیم را تکرار نکنید اگر قصد تکرار داشتید چند ماه به بدنتون فرصت بدید

سوما بعد اینکه احیانا دوره  رژیم لاغری سریع و موثر بخاطرو مهما نی و مراسمی که این رژیم تحمل کرده اید تمام شد

بلافاصله  بعد از  رژیم لاغری سریع و موثر شروع به پرخوری نکنید چون وزنتون دو برابر میشه و بر میگرده !!!

نکته حائز اهمیت در این رژیم لاغری سریع و موثر

 رژیم لاغری سریع و موثر است که در طول مدت زمان کوتاه وزن شما را کم کند، اما چرا این  نوع رژیم ها این قابلیت را دارند چون چیزی که شما در این رژیم ها از دست می دهید آب بدن هست نه چربی!! پس مشخصا بعد از مدت کوتاهی وزنتان به حالت اولیه بر میگرد

نکاتی مهم برای رژیم لاغری سریع و موثر

در رژیم لاغری سریع و موثر  در ابتدا باید توجه داشت  که کم تحرکی و داشتن برنامه غذایی نامناسب در بین جوانان و خصوصا بانوان بسیار شایع شده اما میشود با یک رژیم غذایی مناسب و تحرک کافی، علاوه بر سوزاندن چربی های اضافی بدن و افزایش متابولیسم، سلامتی را به اندام های حیاتی بدن خود هدیه دهید

 در  رژیم لاغری سریع و موثرمصرف الکل به هیچ عنوان توصیه نمی شود، آب زیاد بنوشید. این کار به شما کمک می کند کالری کمتری مصرف کنید. مثلا یک لیوان آب ۳۰ دقیقه قبل از غذا بخورید؛ این کار باعث می شود کالری کمتری مصرف کنید،

 شایان ذکر است در رژیم لاغری سریع و موثرمصرف نمک را تا جایی که امکان دارد کم کنید و ، یا چاشنی های جایگزین مانند گیاهان را استفاده کنید

ودر آخر  در  رژیم لاغری سریع و موثر فعالیت های بدنی داشته باشید مثل : دویدن، ایروبیک، شنا، پیلاتس، و یا پیاده روی. این ورزش ها به تقویت عضلاتی که طی ۵ روز شروع به کاهش می کنند کمک می کنند

 

چیزهایی که در یک رژیم لاغری سریع و موثر باید بدانیم

رسیدن به وزن دلخواه  در  رژیم لاغری سریع و موثر از نظر هرکسی متفاوت است ممکن است فردی تمایل به استخوانی شدن و لاغری بیش از حد داشته باشد این در حالیست که برخی سلیقه ای متفاوت داشته و اندامی پرتر را می پسندند .

لاغری سریع

برخی برای محاسبه  رژیم لاغری سریع و موثر کالری غذاهای مصرفی خود را  در طول دوره ی رژیم غذایی به صورت لیست بلند بالا از غذاها همیشه در دسترس دارند که این کار باعث درگیری و وسوا س ذهنی بسیار زیاد در فرد می شود تا حدی که خوردن هر لقمه ی غذایی شخص را به فکر فرو می برد که به محاسبه ی کالری دریافتی خود بپردازد .

البته توصیه بر این است که در دوران رژیم لاغری سریع و موثر باید ذهن را رها کرده و از توجه زیاد به نحوه ی  خوراک و کالری غذا خود نکنند و در این راه اعتماد به متخصص تغذیه کافیست . پس از قرار گرفتن در این محدوده مهمترین نکته سلیقه ی شخصی شماست که تعیین میکند رژیم را تا کجا پیش ببرید 

 

 رژیم لاغری سریع و موثر  چیست

 رژیم لاغری سریع و موثراست که  با خواب زیاد همراه باشد و خوابیدن باید یکی از بهترین تکنیک‌های شما برای رسیدن به هدفتان باشد. بیشتر افراد کاملاً از این موضوع آگاه اند که باید بیشتر بخوابند اما همه این قضیه را جدی نمی گیرند  باید این را بدانید که  کمبود خواب باعث افزایش اشتها می شود 

قهوه را تلخ  بخورید ، قبل از وعده غذایی آب بنوشید هر وقت احساس گرسنگی بیش از حد  کردید سعی کنید در عوض آب بنوشید چون گاها احساس تشنگی با گرسنگی  باهم اشتباه گرفته می شودوآب رسانی به بدن،را به حد کافی انجام دهید.

  

خوراکی های لاغری

 در رژیم لاغری سریع و موثر غذاهای سرخ کردنی را کنار بگذارید ،

 اگر در رژیم لاغری سریع و موثر در ظرف قرمز غذا بخورید موثر تر است ، این یک استراژدی برای کاهش وزن است که از بشقاب و فنجان قرمز برای کاهش وزن استفاده شود تحقیقات نشان داده است که افرادی که در ظروف قرمز غذا می‌خورند، تمایلشان به پُرخوری کمتر است.

همچنین کارشناسان در مورد خوردن غذاهای سرخ شده هشدار می‌دهند که در  رژیم لاغری سریع و موثرحتی بخارپز کردن یا آب پز کردن برخی از غذاها قبل از سرخ کردنشان هم تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

نکاتی درباره  مصرف سوپ و مصرف آبمیوه و نوشابه 

 

ما معمولا کالری مایعات را هم به حساب نمیاوریم.  ما میتوانیم با جایگزین کردن آب‌های طعم‌دار به جای نوشابه‌ها یا آبمیوه‌های شیرین، به سلامتی خود کمک کنیم.

یکی از نوشیدنی های مفید قهوه است که البته ، فواید زیادی برای سلامتی دارد و به کاهش وزنتان کمک می‌کند اما به شرط اینکه بدون شیرینی و چربی باشد.

غذا را آهسته بجویید جلوی تلویزیون و رایانه غذا نخورید

مطالعات نشان داده هم‌زمان انجام دادن چند کار در سر میز غذا، یک فاجعه است . ما معمولاً وقتی غذا می‌خوریم،  توجهی به این موضوع نداریم که در هنگام غذا خوردن چقدر شتاب زده هستیم یا چند بار می‌جویم. وقتی به شدت غرق کارتان هستید و فکر می‌کنید نمی‌توانید حتی هنگام غذا خوردن هم آن را کنار بگذارید، معمولاً خیلی بیشتر از آنچه بدنتان نیاز دارد خواهید خورد.

  در  رژیم لاغری سریع و موثر باید توجه داشت که وقتی به شدت غرق کارتان هستید و فکر می‌کنید نمی‌توانید حتی هنگام غذا خوردن هم آن را کنار بگذارید، معمولاً خیلی بیشتر از آنچه بدنتان نیاز دارد خواهید خورد.باید توجه داشت یکی از تکنیک‌های  رژیم لاغری سریع و موثر نخوردن غذا در جلوی تلویزیون و رایانه است.

اگر به خوب جویدن عادت کنید می‌توانید به راحتی در طول روز، چندین کالری کمتر دریافت کنید.یکی از تکنیک‌های  رژیم لاغری سریع و موثرآهسته غذا خوردن است.

معرفی انواع  رژیم لاغری سریع و موثر :

بهترین رژیم غذایی

رژیم لاغری سریع و موثر کانادائی :در این رژیم شما باید میوه بدون پوست و میوه فصلی را مصرف نمایید.

رژیم لاغری سریع و موثر جنرال موتورز :مهم‌ترین نکته رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز اینست که علاوه بر کاهش وزن سریع ، نیازی به تحمل گرسنگی برای مدت طولانی ندارید،.

در این  رژیم لاغری سریع و موثر شما همیشه می‌توانید به مواد غذایی مناسب و متناسب با رژیم خود دسترسی داشته باشید. لذا همیشه احساس پر بودن و سیری خواهید کرد)

 

رژیم لاغری سریع و موثرکتوژنیک  کم کربوهیدرات این مناسب برای افرادی است که میخواهند با عزم راسخ لاغر شوند و چربی های اضافیه چند ساله را از بدنشان خارج کنند این رژیم همچنین مناسب افراد دیابتی است.

اما این دا بدانید که این گونه رژیمه برای تمامی افراد باعث لاغری نمی شود و بهترین روش برای لاغری مراجعه به ممتخصص تغذیه خوب  است که با توجه به شرایط جسمی شما بهترین رژیم را به شما ارائه می دهد.

 

 

 

در رژیم لاغری سریع و موثر این موارد را رعایت نکنیم

-در رژیم لاغری سریع و موثر غذاهای سرخ کردنی باید کاملا کنار بگذارید. کارشناسان در مورد خوردن غذاهای سرخ شده معتقدند که دررژیم لاغری سریع و موثر بخارپز کردن یا آب پز کردن برخی از غذاها به جای سرخ کردن تفاوت زیادی با هم ایجاد می‌کند.

 

– بیشتر افراد درهنگام مصرف سوپ و مصرف آبمیوه و نوشابه کالری مایعات را حساب نمی کنند در صورتی که این گونه مایعات نیز کالری خود رادارند.  شما می توانید با جایگزین کردن آب‌های طعم‌دار به جای نوشابه‌ها یا آبمیوه‌های شیرین، به سلامتی خود کمک کنید.

 

در رژیم لاغری سریع وموثر توصیه می شود برای پرهیز از هر گونه خطر برای  سلامتی خود بدون مشورت با متخصص تغذیه اقدام به گرفتن رژیم غذایی نکنید. شما حتی باید از تکرار رژیم های دیگران و یا حتی رژیمهایی  خود تان که  قبلاازآن  استفاده کرده اید نیز پرهیز کنید. زیرا یک رژیم لاغری  نمی تواند برای همه زمان ها و همه افراد کاربرد داشته باشد و هرکسی باید با توجه به شرایط جسمی و سنی خود برنامه ای خاص را دنبال کند.

 

 بیشتر ازاندازه  وزن کم نکنید

توصیه رژیم لاغری معمولاً هر هفته نیم تا یک کیلوگرم کاهش وزن برای هر فرد مناسب است و ماهیانه ۳ تا ۵ کیلوگرم توصیه می شود.

 

در دو هفته اول بعد از رژیم  به شدت شما آب از دست می دهید و بعد ازدو هفته آب از دست رفته جبران می شود.و در عوض به جای آن بافت چربی یدن شما شروع به سوختن می کند. به طور کلی توصیه می شود از گرفتن رژیم های غذایی خودسرانه امتناع کنید و حتما زیر نظر متخصص این کار را انجام دهید. همچنین نوشیدن آب در این دوران بیشتر از پیش توصیه می شود.

در اخر شما با مشورت يک متخصص تغذيه، برنامه فعاليت جسماني  خود را تهيه کنيد. انجام این فعاليتهاي جسماني لازم نیست در حد حرفه اي باشد، زیرا انجام ورزشهاي ساده روزانه به مدت سي دقيقه ولي به طور مداوم ، در سوزاندن کالري و چربي بدن مفيد است، از نظر کارشناسان، بهترين ورزش براي کاهش وزن، پياده روي است.

ناهید سخی پور

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 3 =