زژیم لاغری سریع

رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری سریع روشی است که افراد زیادی به دنبال آن هستند. امروزه روشهای متعددی برای کاهش وزن افراد  وجود دارند که غالبا با عوارض شدیدی برای افراد همراه است . زیرا در رژیم لاغری سریع کالری دریافتی غذاها در مقایسه با نیاز بدن کمتر است.

 

زژیم لاغری سریع

 

بیشتراین رژیم ها به افراد توصیه می کنند در زمان کوتاه وزن کم کنند، همچنین رژیم های لاغری سریع با توجه به محدودیت های غذایی که در لیست های غذایی خود دارند، سبب بروز مشکلاتی مانند پرخوری عصبی، ریزش مو، ناراحتی معده و گوارش، شل شدن پوست و آب شدن عضلات در افراد خواهند شد.

بهتر است به این نکته توجه کنید که دررژیم  لاغری سریع تقریبا ۲۵ درصد وزنی که از دست می دهید عضله و آب بدن است و چربی های بدن کاهش پیدا نمی کند. در این نوع  رژیم ها سوخت و ساز بدن به  کندی انجام می شود و احساس ضعف و گرسنگی و میل به غذا خوردن افزایش می یابد و روز به روز چاق تر خواهید شد.

 

 

نکات مهم در رژیم لاغری سریع

مصرف حبوبات را در رژیم لاغری سریع فراموش نکنید.افرادی که در رژیم غذایی خود از حبوبات بیشتر استفاده می کنند اندام متناسب تری خواهند داشت . اگر به دنبال رژیم لاغری سریع هستید پیشنهاد ما به شما این است که لوبیا چیتی و عدس را حتما در وعده‌های غذایی خود قرار دهید.

 

 سعی کنید که شیرینی و شکلات رادر رژیم لاغری سریع به طور کامل حذف کنید شیرینی و شکلات، کلوچه و آب‌نبات نمونه‌هایی از غذاهایی هستند که باید مصرف‌شان را متوقف کنید .حذف شیرینی علاوبر کاهش وزن تاثیرزیادی بر سلامت بدن و تناسب اندام شما خواهد داشت بنابراین بهتر است همین امروز مصرف این خوراکی‌ها را متوقف ‌کنید. توجه داشته باشید که وقتی، مصرف قندهای ساده را متوقف کنید، ظرف مدت یک یا دو هفته از روند کاهش وزن‌تان را مشاهده کنید.

 

مصرف کربوهیدرات ها مانند ماکارونی و پاستا را در رژیم غذایی خود محدود کنید خوردن ماکارونی، پاستا و سایر مواد هیدروکربنی در رژیم لاغری سریع ممنوع است. نتیجه نخوردن این غذاها در مدت کمتر از ده روزبرای فرد  مشاهده خواهد شد.

 

نبایدهای که در رژیم لاغری سریع باید رعایت کنید

سعی کنید مصرف نمک را تا حد زیادی به  حداقل برسانید اگر می‌خواهید چیزی برای میان وعده بخرید،قبل ازخرید مقدار نمک آن را از روی برچسب آن بخوانید. مصرف ۱۴۰ میلی‌گرم یا کمتر سدیم در هر وعده‌ی غذایی برای سلامتی مناسب است؛ بنابراین تا جایی که امکان دارد از خوردن انواع چیپس و پفک و سایر غذاهای فرآوری شده دوری کنید.یک بسته بزرگ چیپس حدود ۱۲۶۰ کالری دارد و هر چقدرمقدار آن کم تر باشد کالری آن هم کمتر است.

زژیم لاغری سریع

مصرف نوشیدنی های قندی و آب میوه خیلی شیزین  پرهیز کنید شربت ها، آب میوه های شیرین  و خامه اضافی روی دسرها باعث جمع شدن ۵۰۰ کالری در بدن می شوند که نخوردن آنها باعث می شود از ذخیره شدن کالری اضافی جلوگیری کنید.

 

 

 

آیا رژیم لاغری سریع خطرناک است؟

این را بدانید که بیشتر رژیم‌های لاغری سریع تأثیر مخربی بر بدن بیشتر افراد  باقی خواهد گذاشت . برخی از خطرات احتمالی ناشی از این رژیم‌ها عبارت‌اند از:

-سنگ کیسه‌ی صفرا افرادی که در مدت زمان کوتاه وزن بسیار زیادی کم می‌کننددر بیشتر مواقع  دچار این عارضه می‌شوند.

-بیشتر افراد در رژیم لاغری سریع دچارکم‌آبی بدن می شوند که می‌توان با خوردن مقادیر بسیار زیاد آب و مایعات آن را جبران کنید.

-سوءتغذیه که معمولاً ناشی از نخوردن پروتئین کافی برای چندین هفته‌ی متوالی است.

-عدم تعادل الکترولیت‌ها در بدن که در موارد نادری می‌تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد

 

زژیم لاغری سریع

 

این نکته را بدانید که افرادی که با رژیم‌های لاغری سریع، وزن کم می‌کنند معمولاً خیلی سریع هم به وزن قبلی خود بازمی‌گردند و در برخی مواقع وزن آن‌ها از قبل نیز بیشتر خواهد شد که این روند به اضافه کردن وزن و رژیم گرفتن‌های مکرر و نوسانی تبدیل می‌شود.

این را بدانید که رژیم‌های غذایی سالمی وجود دارند که وزن شما را با سرعتی معقول کم می‌کنند اما این کار را به روشی سالم‌تر انجام می‌دهند. این رژیم‌ها هم از لحاظ پزشکی و علمی تائید شده هستند  و هم شما را به سمت داشتن برنامه غذایی سالم سوق می‌دهند. برای گرفتن یک رژیم غذایی مناسب، با متخصص تغذیه مشورت کنید.

 

 

انتخاب رژیم لاغری  مناسب

در انتخاب یک رژیم غذایی مناسب برای لاغری سراغ رژیمی هایی بروید که با نیاز های شما هم خوانی داشته باشد و بهبود دائمی را برای شما تأمین ‌ کند. در کل به دنبال رژیم‌ هایی بروید  که روی کاهش وزن ثابت نیم کیلو الی یک کیلو در هفته تمرکز کرده‌ اند.

با اینکه علم پزشکی ثابت کرده که کم کردن وعده های غذایی تان نمی تواند به کاهش وزن کمک کند اما شما می توانید با افزایش زمان ورزش روزانه و دریافت برنامه غذایی از یک پزشک تغذیه، وزن خود را کاهش دهید و تمام مواد مغذی که بدنتان به آن نیاز دارد را دریافت کنید

 

 

 

یک رژیم لاغری نامناسب

 

رژیم لاغری سریع با عنوان رژیم زودگذر نیز شناخته می شوند و علت آن این است که نمی توان آنها را به مدت طولانی  ادامه داد. از آنجایی که بسیاری از این رژیم های سریع، به هیج وجه قابل اطمینان نیستند، باید راهی برای شناسایی یک رژیم لاغری مناسب وجود داشته باشد. در انتخاب رژیم لاغری به نکات زیر توجه کنید.

 

 

حذف وعده ی غذایی

 

اگر رژیم لاغری از شما بخواهد که یکی از وعده های غذایی اصلی خود را حذف کنید در این صورت رژیم لاغری شما مناسب نمی باشد.امتناع کامل از غذا عادت درستی نیست و حتی ممکن است عوارض و مشکلات جدی را خصوصا برای بیماران دیابتی به دنبال داشته باش

 

رژیم لاغری بدون ورزش همان گونه که می دانید ورزش برای سلامتی انسان حیاتی است و در جریان خون و دیگر فعالیت های سیستم بدن انسان نقش مهمی دارد. بنابراین رژیم های لاغری که نیاز به ورزش ندارند، مضر می باشند. انسان اصولا برای حرکت به دنیا آمده است.از طرف دیگر ورزش به تنهایی نمی تواند تاثیر گذار باشد بنابراین رژیم لاغری و ورزش به صورت همزمان می توانند بسیار مفید واقع شوند.

 

زژیم لاغری سریع

کاهش وزن مناسب در هفته چه قدراست

وقتی شما کاهش وزنی برابر نیم کیلو تا یک کیلو در هفته داشته باشید، بیشترین از دست دهی چربی و کمترین ریزش عضله را خواهید داشت. پس به دنبال کاهش وزن سریع تر از این مقادیر نباشید. این را بدانید که کاهش وزنی سلامتی به همراه دارد که با کاهش چربی های بدن همراه باشد نه کاهش آب و عضله

ناهید سخی پور

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 15 =