رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم از رژیم هایی است که بسیارافراد به دنبال آن هستند. چربی های دور شکم و پهلو جزء قسمت هایی از بدن هستند که چربی هایی آنها به سختی آب می شوند. به همین دلیل برای آب کردن چربی ها این قسمت ازبدن باید رژیم غذایی سخت کشیدو رژیم لاغری شکم درستی را انتخاب کنید.

 

رژیم لاغری شکم

شما نمی‌توانید چربی‌هایی که طی سال‌ها روی بدن‌تان جمع شده است را در زمان کوتاه از بین ببرید اما می‌توانید با استفاده از یک سری نکات مهم و رعایت رژیم‌های غذایی خاص و همراه نمودن آن با حرکات ورزشی، تا حد چشم‌گیری سایز خود را کم کنید و خود را برای کاهش وزن اصولی و اساسی آماده کنید. در اینجا به برخی رژیم های  لاغری شکم اشاره شده است.

 

رژیم لاغری شکم ومصرف مکمل ها

اگرهر روز مقدار زیادی ویتامین و پروبیوتیک مصرف می کنید، بهتر است استراتژی خود را تغییر دهید. مصرف بیش از حد ویتامین B به چاقی و بیماری هایی نظیر دیابت منجرمی شود. دلیل آن هم این است که مصرف بیش از حد آنها موجب تحریک ژن های چربی می شود. مصرف روزانه مکمل ها مشکلی ندارد، اما این بدان معنا نیست که مصرف بیشتر آنها بهتر است.

 

غذاهای رژیمی برای رژیم لاغری شکم

 

کاهش کالری دریافتی بدن از طریق غذا برای اکثر افراد مشکل است. چرا که معده انسان حجم مشخصی داشته و تا پیش از پر شدن سیگنال‌های سیری را به مغز ارسال نمی‌کند. برای کاهش سختی رژیم غذایی شما می‌توانید از غذاهای کم کالری و چربی و یا در اصطلاح رژیمی استفاده کنید.این غذا کالری کمتری دارند اما مواد مورد نیاز بدن را تامین می کند.

 

 

 

 

رژیم لاغری شکم با نوشیدن آب کافی

آب نوشیدن همیشه مهم است، اما وقتی قصد لاغری شکم خود را دارید اهمیت آن دوچندان می شود. وقتی آب می نوشید، بدن تان می تواند تعادل مناسب مایعات را حفظ کند، آب را ذخیره نکند و با احساس سیری تمایل کمتری به غذا از خود نشان دهد. آب همچنین مولکول های چربی را شکسته و آن ها را به انرژی تبدیل می کند، مواد مغذی را به عضلات می رساند، و متابولیسم را متعادل می کند.

رژیم لاغری شکم

شما می توانید از آب طعم دار نیز استفاده کنید.برای طعم دادن به آب آشامیدنی خود، به آن تکه های خیار، لیمو یا پرتقال اضافه کنید. گیاهان و گل هایی مانند نعناع نیز برای طعم دادن به آب مناسب هستند.

 

 

 ورزش فاکتور مهم در رژیم لاغری شکم

 

رژیم لاغری شکم و پهلو ورزش به دلایل مختلف مهم است.در میان بهترین کارهایی که شما می توانید برای داشتن زندگی طولانی، زندگی سالم و جلوگیری از بیماری ها انجام دهید ورزش حرف اول و آخر را میزند .به نظر می رسد ورزش  در کاهش چربی شکم موثر است ، ورزش های هوازی (مانند پیاده روی، دویدن، شنا، و غیره) به علت کاهش عمده در چربی شکم بسیار موثر و محبوب هستند.

 

ورزش همچنین درکاهش التهاب، کاهش سطح قند خون و دیگر ناهنجاری های متابولیک که با چاقی در ارتباط است کمک قابل ملاحظه ای میکند،میتوانید برای داشتن برنامه ورزشی با مربی بدنسازی سایت لاغر میشم و کارشناسان ، مشاوره نمایید.

 

مصرف دانه کتان در رژیم لاغری شکم

مصرف بذر کتان کمی بزرگتر از دانه کنجد است ،این دانه کتان  در رنگ کهربا مایل به قهوه ای و دارای عطر و طعم دیوانه کننده است و یک منبع خوب از الیاف وابسته به رژیم غذایی، اسیدهای چرب امگا ۳ و لیگنان است هر کدام از این عناصر از منافع سالم مصرف بذر کتان می باشد بذر کتان حاوی حدود ۲۰٪ پروتئین، ۳۰٪ کربوهیدرات و بیش از ۴۰٪ چربی است این میوه سرشار از ویتامین های گروه B و مواد معدنی است.که این مواد در لاغری شکم بسیار موثراست.

رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم با حذف کربوهیدرات

کاهش وحتی حذف کربوهیدرات بهترین روش برای لاغری شکم محسوب می شود. بسیاری از تحقیقات این موضوع را به اثبات رسانده‌اند. وقتی افراد برای مدت کوتاهی  کربوهیدرات را حذف می کنند، اشتهای شما کم می‌شود ومی‌تواند وزن شما را بعد از مدتی کاهش دهد.

در بیش مطالعات نشان داده شده است که میزان کاهش وزن به واسطه‌ی رژیم غذایی کم‌ کربوهیدرات در مقایسه با رژیم کم‌چربی ۲ تا ۳ برابر بیشتراست. رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات باعث کاهش سریع آب بدن می‌شوند و به‌ سرعت نتیجه می‌دهند و کاهشِ چشمگیر وزن درعرض چند روز قابل مشاهده خواهند بود.

 

 

 

رژیم لاغری شکم با مصرف شکلات تلخ

 

مطالعات اخیر نشان داده است  که آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تلخ از افزایش وزن و بالا رفتن قند خون در افراد جلوگیری می کند. مطالعات نشان داده است  که میکروب های مفید درروده، شکلات را به یک ماده ضد التهابی و سالم تبدیل می کند. ویک میان وعده مناسب محسوب می شود که می توانید دررژیم لاغری شکم خود از آن استفاده کنند.

 

حذف غذاهای سرخ کردنی در رژیم لاغری شکم

غذاهای سرخ شده نسبت به نمونه های سرخ نشده ی خود، کالری و چربی بالاتری دارند. برای مثال یک وعده ۱۰۰ گرمی سیب زمینی پخته، حاوی ۹۳ کالری و صفر گرم چربی است در حالی که ۱۰۰ گرم سیب زمینی سرخ کرده حاوی ۳۱۹ کالری و ۱۷ گرم چربی است. به همین علت باید برای رژیم لاغری شکم از غذای پخته استفاده کنید.

 

 

 

 

خوردن غذاهای غنی از فیبر در رژیم لاغری شکم

 

فیبر موجود در گیاهان منبع غنی از مواد قابل هضم است. به همین دلیل می توان عنوان کرد که مصرف بالای فیبر موجب کاهش وزن و لاغری میشود.

به طور معمول مصرف مواد غذایی با فیبر بالا  یک احساس طولانی مدت از حس پری و کاهش اشتها را برای فرد به بدنبال دارد. تحقیقات  ثابت کرده است ، که مصرف ۱۴ گرم فیبر در روز به کاهش وزن ۲ کیلوگرم در ۴ ماه  بدنبال دارد.

 

 

رژیم لاغری یک هفته ای

به طور کلی رژیم لاغری یک هفته ای درستی وجود ندارد . اما به طور کلی این احتمال وجود دارد که  یک فرد معمولی به خاطر محدودیت مصرف کالری در یک هفته، چند کیلوگرم از وزنش کم شود، زیاد است.

 

 

اگر کالری ورودی به بافت چربی، کمتر از کالری خروجی آن باشد، چربی‌سوزی روی خواهد داد. طرفداران این رژیم عقیده دارند ترکیبات غذایی در این برنامه باعث می‌شود این رژیم لاغری، سودمند باشد چون ترکیبات غذایی تعیین‌شده در رژیم غذایی لاغری، متابولیسم و چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد.

 

در رژیم لاغری شکم ویتامین سی مصرف کنید

برخی از تحقیقات نشان داده‌ است که میان پایین بودن ویتامین C در خون و افزایش چربی در بدن به‌خصوص در اطراف کمر، رابطه‌ی مستقیم وجود دارد. در هر صورت، مصرف ویتامین C برای کاهش وزن ضروری به نظر می‌رسد. شواهد  نشان می‌دهند، میزان بالای ویتامین C به بدن کمک می‌کند تا در طول انجام حرکات ورزشی چربی بیشتری بسوزانید.

در رژیم لاغری شکم نمک نخورید

در حالی که نمک (سدیم) برای تنظیم برخی کارکردهای بدن ضروری است، اما این امر باعث حفظ آب بدن می‌شود. بافت‌های اطرف کمر که آب بدن زیادی در آنجا جمع می‌شود، باعث ایجاد چربی شکم می‌شوند. اگر احساس می‌کنید غذای شما مزه ندارد، سعی کنید به جای نمک از ادویه‌جات استفاده کنید. مراقب نمک مخفی در غذاهای بسته‌بندی و فراوری‌شده‌ای مثل غلات بسته‌بندی شده، سبزیجات کنسروی و غذاهای یخ زده باشید.

 

غذاهای رژیمی و رژیم لاغری شکم

کاهش کالری دریافتی بدن از طریق غذا برای اکثر افراد مشکل است. چرا که معده انسان حجم مشخصی داشته و تا پیش از پر شدن سیگنال‌های سیری را به مغز ارسال نمی‌کند. برای کاهش رژیم غذایی خود شما می‌توانید از غذاهای کم کالری و چربی و یا در اصطلاح رژیمی استفاده کنید.

اگر حوصله پخت و پز دارید بهتر است بهتر غذایی هایی را انتخاب کنید که با وجود سیری کالری کمتری را به بدن خود برسانید در همچنین در صورت استفاده از مواد غذایی آماده سعی کنید مواد غذایی یا  کمترین میزان روغن و مواد قندی را استفاده کنید.

 

رژیم لاغری شکم

انواع رژیم لاغری شکم

رژیم های لاغری مختلفی  برای  لاغری شکم  وجود دارد  که گاهی تناقضاتی هم با همدیگر دارند. رژیم لاغری شکم مناسب باید به گونه ای عمل کنند که از چربی های ذخیره شده به خصوص در ناحیه ی شکم استفاده کنند و سبب کاهش حجم عضلات بدن نشوند. برای این منظور، یک رژیم لاغری مناسب در کنار ورزش هایی که سبب کاهش چربی دور شکم می شود مانند شنا، دراز و نشست، پیاده روی و … بهره ببرید.
برخی رژیم لاغری شکم را با شیر پیشنهاد می کنند، برخی رژیم میوه را برایتان تجویز می کنند، حتی برخی افراد رژیم چند روزه ی گوشت و تخم مرغ را برایتان در نظر می گیرند.

 

اما بهتر است بدانید شاید این رژیم ها کارساز باشد و شما حجم زیادی از چربی های دور شکم خود را از دست می دهید ولی ممکن است دچار مشکلات دیگری مانند ریزش مو یا چروک پوست شوید.

 

مواد مغذی مورد نیاز بدن شما بدون شک همگی در یک ماده ی غذایی یافت نمی شوند پس باید به گونه ای رژیم لاغری خود را تنظیم کنید که این مواد را به طور کامل دریافت کنید.

 

 

 

ناهید سخی پور

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 2 =