غذا برای لاغری شکم

غذا برای لاغری شکم

غذا برای لاغری شکم

غذا برای لاغری شکم : بسیاری از مواد غذایی منجر به از دست دادن وزن و در واقع به شما کمک کند کالری بسوزانید. برخی غذاها می تواند به افزایش سوخت و ساز بدن شما کمک کرده و وزن خود را کم کند دبا اضافه کردن این مواد غذایی به رژیم غذایی خود را همراه با ورزش منظم به شما کمک خواهد کرد تا به تناسب اندام خود نزدیک شود. در اینجا به برخی از غذا برای لاغری شکم اشاره شده است

 

 

غذا برای لاغری شکم

 

 

 

غذا برای لاغری شکم با مصرف فیبر

این را بدانید که نفخ و به همراه آن ابتلا به یبوست، باعث افزایش حجم شکم می‌شود. یک راه برای از بین‌بردنِ این عارضه، مصرف بیشتر فیبر از طریق رژیم غذایی است. فیبر منجربه تخلیه مواد زائد از شکم می‌شود. فیبرهای محلول و نامحلول که در سبوس یافت می‌شوند، وارد روده بزرگ شده و سرعت دفع را افزایش می‌دهند..مصرف مواد غذایی  فیبردار  برای سلامتی بسیار مفید است.

غذا برای لاغری شکم با مصرف پتاسیم بیشتر

مواد غذایی سرشار از پتاسیم شامل  موز و سیب‌زمینی منجربه تخلیه آب اضافه از بدن می‌شود. فراموش نکنید زمانی‌که تعادل سدیم و پتاسیم در بدن به‌هم می‌خورد، مایعات اضافی در بدن انباشته می‌شوند. اگر سدیم بیش‌ازحد طبیعی باشد، آب در بدن انباشته می‌شود.

سیب‌زمینی متوسط پخته شده با پوست، موز، انبه، اسفناج، و پرتقال را به رژیم غذایی‌تان به میزان کافی اضافه کنید.تا به لاغری شکم دست پیدا کنید.

همچنین موز سرشار از پتاسیم است که به کنترل مایعات در بدن و لاغری شکم فرد کمک می‌کند .

 

غذا برای لاغری شکم

 

مصرف حبوبات یک غذا برای لاغری شکم

مصرف حبوبات باعث لاغری شکم در بیشتر افراد می شود. آنطور که مطالعات نشان ‌می‌دهد، به ازای مصرف ۱۰ گرم فیبر در هر روز، احتمال بروز چربی شکمی ۴ درصد کاهش می‌یابد.

به گفته‌ی محققان، بهترین منبع فیبرانواع حبوبات هستند به ویژه عدس، لوبیای سیاه که در هر نصف فنجان از آنها، ۷ تا ۸ گرم فیبر وجود دارد. لوبیای چشم‌بلبلی و لوبیا قرمز هم انتخاب‌های خوبی هستند چراکه به ازای هر نصف فنجان، ۴ تا ۵ گرم فیبر دارند.

 

تخم‌مرغ  و غذا برای لاغری شکم

 

همه ما این را می دانیم که تخم‌مرغ مملو از پروتئین، چربی و مواد غذایی ضروری بدن مانند ویتامین دی و کولین با کیفیت بالا است.

خوردن صبحانه با پروتئین بالا به بهبود کاهش وزن کمک می‌کند چرا که پروتئین با کنترل گرسنگی و هورمون‌های اشتها، سیری را افزایش می‌دهد و تا زمان ناهار گرسنگی شما را کنترل می‌کند. یک مطالعه علمی معتبر نشان داد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه باعث ایجاد سیری بیشتری در فراد نسبت به شیرینی می‌شود که نتیجه آن خوردن کمتر مواد غذایی در طول روز است.

 

 

 

مصرف انواع میوه ها

 

این نکته را بدانید که میوه می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند به خصوص اگر شما از میوه تازه به جای غذاهای سنگین و یا میان‌وعده های ناسالم استفاده کنید. شما با این روش علاوه بر این که شیرینی مورد نیاز را دریافت می‌کنید،

از مزایای فیبری و آنتی اکسیدانی آن نیز بهره می‌برید. تحقیقات اخیری که در یکی از ژورنال‌‌های معتبر چاپ شده است نشان داد که مصرف میوه با کاهش ریسک ابتلا به چاقی و اضافه وزن در ارتباط است. جدا از سبزیجات و جذب فیبر از میوه به عنوان یک عنصر لازم برای یک رژیم غذایی سالم یاد می‌شود.

 

غذا برای لاغری شکم

غذا برای لاغر شدن شکم با مصرف سویا

لوبیای سویا یا سویا دانه‌ای مملوءاز پروتئین گیاهی، فیبر و آنتی‌اکسیدان است. به همین دلیل محرک متابولیسم خوبی هستند. مصرف این خوراکی به دلیل داشتن هورمون‌هایی شبیه به استروژن برای زنان بعد ازیائسگی بسیار مفید است.

در ضمن با خوردن آن با آب شدن چربی‌های شکمی به جبران کمبود ترشح هورمون‌ها بعد از یائسگی نیز کمک خواهید کرد. بهترین شیوه مصرف سویا، به صورت بوداده بدون اضافه کردن افزودنی مانند نمک؛ شیر سویا و اضافه کردن آن به ماست است.

 

 

 

بادام و غذا برای لاغری شکم

 

بادام یکی از منابع اصلی فیبر و مملو از پروتئین است. خوردن غذاهایی که دارای یک تا دو مشت بادام هستند برای لاغری شکم  توصیه می‌شود چرا که فیبر و پروتئین آن باعث می‌شود تا احساس سیری بیشتری داشته باشید و در نتیجه از تنقلات ناسالم در طول روز پرهیز کنید.

بادام مملو از ویتامین ای است و منبع بسیار خوبی از چربی‌های سالم است و یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در سالاد و یا در کنار غذاهاست. شما همچنین می‌توانید بادام را در کنار آجیل‌های دیگر مصرف کنید و یا آن را در صبحانه استفاده کنید و یا به راحتی یک کیسه کوچک از آن در کیفتان قرار دهید.

 

برای لاغری بعد از غذا خوردن پیاده روی کنید

 

 

اگر با دویدن یا ورزش کردن میانه خوبی ندارید سعی کنید. بهتر است بعد از هر وعده غذایی دقیقه پیاده روی کنید. این کار به سوزاندن سریع چند کالری و گوارش و رژیم لاغری کمک می‌کند.

 

پنج دقیقه پیاده روی پس از هروعده غذایی می‌تواند سطح قند خون روزانه‌ شما  را بسیار بیشتر از ۴۵ دقیقه پیاده‌روی در هنگام صبح بهبود ببخشد. پیاده روی پس از غذا خوردن به تنظیم گلوکز در جریان خون کمک می‌کند، زیرا مقدار زیادی از این گلوکز توسط عضلات جذب می‌شود. پس از هر وعده غذایی یک پیاده روی کوتاه داشته باشید تا به رژیم لاغری کمک کند.

 

غذا برای لاغری شکم

 

برای لاغری شکم در خانه غذا بخورید

 

امروزه رستوران‌ها  غذایی مغذی زیادی ارائه می‌دهنداما  اکثر خوراکی‌هایی که در رستوران‌ها عرضه می‌شوند حاوی مقادیر بالایی چربی و کالری هستند و اگر به صورت منظم مصرف شوند می‌توانند برای سلامتی‌تان مضر باشندو باعث چاقی در افراد شوند.

 

 

اگر در خانه غذا بخورید، کنترل بیشتری بر خوراکی که آماده می‌کنید خواهید داشت. غذا خوردن در خانه یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سبک زندگی سالم و کاهش وزن است. سعی کنید غذا خوردن بیرون از خانه را به یک مرتبه در هفته کاهش دهید و تفاوت را احساس کنید.

 

توصیه هایی برای لاغری شکم

هیچ رژیم غذایی لاغری برای عموم مردم توصیه نمی‌شود.

بهترین رژیم لاغری، رژیمی است که بر اساس شرایط خاص شخص تنظیم شده باشد.

رژیم مناسبی که لاغری پایدار را برای شما رقم زند، باید اصولی، متعادل و شامل تمامی گروه‌های غذایی اما از منابع سالم باشد.

 

به مرور زمان با اصلاح عادات غلط و اصلاح سبک زندگی، می‌توانید سلامت و تناسب اندام خود را تضمین کنید.بنابراین برای لاغری سریع از هر رژیم غذایی استفاده نکنید وبرای رسیدن به یک رژیم غذایی درست با یک متخصص تغذبه مشورت کنید.

 

کلم بروکلی و غذا برای لاغری شکم

 

کلم بروکلی یک منبع عظیم از کلسیم و ترکیبات موثر در مبارزه با سرطان است . بروکلی سرشار از فیبر است و هر وعده از آن فقط ۳۰ کالری دارد.در صورتی که مصرف  این سبزیجات باعث میشوند نفخ کنید میتوانید از بخار پزآن استفاده کنیدتا راحت تر هضم شوند.

 

برنج قهوه ای و غذا برای لاغری شکم

برنج قهوه ای  دانه سالم است، منبع عظیمی از فیتونوترینیت ها است (مواد شیمیایی طبیعی مانند ویتامین ها و مواد معدنی موجود در مواد غذایی گیاهی ) که احتمال بروز بیماریهایی مثل سرطان ، دیابت و بیماری قلبی را کاهش می دهند. لایه ای که دور برنج قهوه ای را پوشانده سرشار از فیبر است که شامل ۱٫۷ گرم نشاسته مقاوم چربی سوز بوده و جزو مواد غذایی کم انرژی با چگالی است  به عبارت دیگر با این که باعث سیری میرشود ولی کالری کمی دارد.

 

مصرف کلم و غذا برای لاغری شکم

کلم سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است . اما کالری بسیار کمی دارد. بنابراین می توانید به راحتی  بشقاب خود  را با برگهای سبز کلم پر کنید . سوپ رژیمی کلم از غذاهای خوب برای لاغری شکم است ، راههای دیگری هم برای مصرف سبزیجات که جلوی احساس گرسنگی شما را بگیرند وجود دارد . مثلا خوردنی های خوشمزه ای مثل سالاد کلم

گریپ فروت و غذا برای لاغری شکم

گریپ فروت یک چربی سوز فوق العاده  محسوب می شود  که حاوی ترکیباتی است که می توانند هورمون انسولین را که باعث ذخیره ی چربی در بدن می شود را کاهش دهد، که همین امر سبب کاهش وزن در افراد خواهد شد. در حقیقت خوردن نصف گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی می تواند به شما کمک کند تا هفته ای حدود ۴۵۰ گرم کاهش وزن داشته باشید، حتی اگر هیچ تغییری در رژیم غذایی خود ندهید. دلیلش این است که ۹۰ درصد گریپ فروت را آب تشکیل داده  که معده ی شما را پر کرده و همچنین به عنوان یک مهار کننده اشتهای طبیعی عمل میکند

 

غذا برای لاغری شکم با زیتون

روغن زیتون ه کاهش کشش ماهیچه‌ های حلقوی در پایین معده کمک می کند  که در حرکت توده غذا به سمت روده تأخیر ایجاد می‌ کند، در نتیجه محتویات معده به آهستگی و به تدریج وارد دوازده می ‌شود. با این روش احساس سیری مدت بیشتری طول می ‌کشد و با کاهش اشتها فرد می‌ تواند غذای کمتری مصرف کند.

 

ناهید سخی پور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پانزده =