لاغری اندام

لاغری اندام

لاغری اندام برای بیشتر افراد چاق نیاز به وقت و حوصله زیادی دارد واقعیت این است که بسیار افراد به ویژه زنان وقت زیادی را صرف کاهش وزن با رژیم های عجیب و گونا گون می کنند به جای اینکه روش تغذیه ایی خود را تغییر دهند.

لاغری اندام

یکی از مشکلات خیلی از افراد این  است که به راحتی نمی توان  لاغر شد وبیشتر افراد از این مشکل گله دارند این افراد باید تلاش کنند با یک رژیم صحیح وعلمی و ورزش های درست و  اصولی  وبه کمک یک متخصص تغذیه که رژیم های غذایی را برحسب شرایط بدنی فرد ارائه می دهد به لاغری اندام دست یابند. زیرا با رژیم و ورزش درست واصولی  شما می توانید تمام قسمت های بدن خود را لاغرکنید.

 لاغری اندام  در اندامهای بدن

در بیشتر افراد برخی نقاط از بدن  نسبت به رژیم مقاوم است .این نقاط بیشتر شامل باسن، ران و کمر وهمچنین در آقایان شامل شکم و پهلواست.

ورزش های هوازی مثل پیاد ه روی، دویدن، دوچرخه  سواری، شنا و کوهنوردی مقدار زیادی از چربی های اضافه بدن فرد با این روش سوزانده می شود ومی توانند از این طریق به لاغری اندام دست یابند .با این  وجود بیشتر  افراد از انجام این گونه  ورزش ها خسته می شوند وبعد از مدتی  آن را رها می کنند. با این حال افراد که می خواهند با ورزش به لاغری اندام برسند باید علاوه بر ورزش رژیم غذایی مناسب نیز داشته باشند

بهتر است این نکته را بدانید که اگر مقدار کالری دریافتی شما بیش از نیاز بدن شما باشد حتی با ورزش هم، چربی ها ی زائد آب نمی شوند.

روشهای گوناگون لاغری اندام عبارتند از

-داشتن رژیم غذایی  اصولی و مناسب برای لاغری اندام

-انجام برخی از ورزشها به صورت مداوم برای لاغری اندام

-مصرف داروها و مکمل های غذایی که باعث لاغری اندام در افراد می شود.

ودر آخردر صورتی که هریک از این روشها باعث لاغری اندام نشد می توانید از جراحی برای تخلیه چربی ها استفاده کنید و یا  از دستگاهای لاغری موضعی استفاده کنید.

البته باید گفت که تمام این روشهای لاغری  مزایا و معایب خاص خود را دارند ؛ که نسبت به شرایط  جسمی هر فرد می تواند تاثیر متفاوت بر بدن فد بگذارد.

لاغری اندام با ورزش

ترفندهایی که به لاغری اندام کمک می کند

خواب منظم و کافی داشته باشید وآن را در اولویت خود قرار دهید. در این باره باید گفت که خواب کافی به لاغری اندام  فرد کمک می کند. البته این نکته نیز مهم است که استرس مفرط و خواب بیش از حد نیز باعث چاقی می شود.

دقیق و منظم غذا بخورید

سعی کنید در رژیم غذایی خود از غذاهای طبیعی، کم چرب و کم قند و کم کالری بیشتر استفاده کنید. به عنوان مثال میوه، سبزیجات را در رژیم غذایی خود بیشتر بگنجانید و مصرف مواد نشاسته ای را تا می توانید  کاهش دهید اگر رژِیم غذایی شما درست و اصولی  نباشد این امر می تواند  باعث کم آبی دربدن  فرد شود و بعد از توقف رژیم، وزن شما افزایش یابد.

در هنگام غذا خوردن برای لاغری اندام این  دو نکته را درنظر بگیرید. اول این که سعی کنید  به آرامی غذا بخورید ودفعات  وعده های غذایی  خود را افزایش دهید .سپس سعی کنید که برنامه غذایی شما در طول روز ثابت باشد با این کار پیام ها به مغزبه موقع  فرستاده می شود و به موقع باعث سیرشدن فرد می  شوند وهمین امر کمک می کند که  پرخوری نکنند

مصرف نمک را به حداقل برسانید

مصرف نمک را برای لاغری اندام  تا جای  که امکان دارد کاهش دهید نمک علاوه براینکه فشار خون را افزایش می دهد ، باعث نوشیدن بیش از حد  آب می شود که همین امر باعث ، تورم معده و اختلال در عملکرد طبیعی دستگاه گوارش می‌شود  همچنین نمک باعث تورم در کل بدن فرد می شود.

به میزان کافی آب بنوشید و میوه مصرف کنید

سعی کنید برای لاغری اندام  خود میوه‌های کم کالری مصرف کنید  و برنامه غذایی‌تان همیشه  سالم باشد، حتما دروعدهای غذایی‌ خود از خوراکی های  با رنگ قرمز، سبز و نارنجی بیشتر استفاده کنید زیرا این خوراکی ها با رنگدانه های مختلف حاوی آنتی اکسیدنها هستند و  آنتی‌اکسیدان‌ها از مهم‌ترین ترکیب‌ها برای حفظ سلامتی بدن در مقابل عوامل بیماری‌زا هستند.

لاغری اندام با اب

در ظرف کوچک غذا بخورید

خوردن غذا در ظرف کوچک باعث می شود شما احساس ‌کنید زیاد غذا خورده‌اید و زود سیر می‌شوید. بهتر است به هنگام صرف غذا بنشینید به آرامی غذا بخورید و تا جای ممکن کامپیوتر یا تلویزیون خود  را خاموش کنید.

نفس عمیق بکشید

نفس عمیق به شما کمک می کند تا استرس و اضطراب از بدن  شما کم ‌شود و همین امرباعث تنظیم سوخت‌و‌ساز بدن ولاغری اندام  می‌شود

 

 

داروهای لاغری و کمک به لاغری اندام

متخصص تغذیه معتقدند که فرد باید شرایط ویژه ای داشته باشد تا برای او  دارو تجویز شود یعنی فرد باید  به متخصص تغذیه اول مراجعه کند و بعد از انجام آزمایشات و بررسی شرایط جسمی و روحی افراد به آنها دارو یا مکمل غذایی داده میشود .

در رابطه با مکمل های لاغری در رژیم لاغری اندام  باید برخی نکات را رعایت کنید  و خیلی از افراد این نکات را رعایت نمی‌کنند این  داروها و مکمل ها  معمولا  زمانی برای فردی تجویر می شود که  اولا رژیم درمانی را امتحان کرده باشند و به دلایل مختلف نتوانسته باشد با رژیم به لاغری اندام برسد

به طور کلی فرد باید از دوز  دارو و مدت زمان مصرف دارو اطلاع کافی داشته باشد افراد برای رسیدن به لاغری اندام نباید فریب تبلیغات را بخورند.

 لاغری اندام با دارو

در آخر باید گفت که بی تحرکی از عوامل مهم چاقی است ورزش کردن کار سختی نیست ورزش به شما کمک می کند  کالری اضافه بدن خود را بسوزانید وبه لاغری اندام  برسید همچنین ورزش باعث تنظیم ترشح هورمون‌ها، حفظ سلامت روان ،کاهش استرس و اضطراب در افراد نیز می‌شود

البته حواستان باشد که با خوردن غذاهای نامناسب وزیاده روی در خوردن بعد از ورزش تاثیرآن را از بین نبرید ،بهتر است بعد از ورزش آب بنوشید میوه بخورید ، خوردن میوه‌های کم کالری و پرآب به شما کمک می کند  تا به لاغری اندام و همچنین تناسب وزن برسید.

ناهید سخی پور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − دو =