لاغری سریع

لاغری سریع

لاغری سریع

لاغری سریع این روزها دغدغه‌‌ی بسیاری از افراد محسوب می شود. بیشتر شما در رابطه با چاقی و دیابت یا ارتباط بین چاقی و استرس چیزهایی شنیده باشید.

همچنین شما می دانید که چاقی تأثیرزیادی بر سلامتی جسمی، ذهنی و روان فرد بر جای می‌گذارد.. اگر به‌دنبال لاغری سریع هستید و قصد دارید به‌سرعت لاغر شوید، باید یک کاهش وزن‌سالم و بی‌خطرداشته باشید . در اینجا به برخی از روشهای لاغری سریع اشاره شده است.

 

 لاغری سریع

 

لاغری سریع ویاداشت غذای مصرفی

بر اساس تحقیقات انجام شده کسانی که غذای مصرفی خود‌شان را یادداشت می‌کنند کاهش وزن بیشتری خواهند داشت. زیرا افراد با نوشتن چیزهایی که می‌خورد، دقیقا می داند چه خورده‌است وکنترل بهتری بر تغذیه و وزن خود خواهد داشت .

خوراکی‌های آبدار بیشتر بخورید

به طور کلی برای اینکه بدن‌ یک فرد به درستی فعالیت کند و سم زدایی از بدن به‌خوبی انجام شود، نیازدارد که مقدار زیادی آب مصرف کند. یک راه مناسب برای تأمین آب مورد نیاز بدن‌تان، مصرف غذاهایی است که در داخل خود مقدار زیادی آب دارند. خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، انگور، کرفس و آناناس آب بالایی دارند. این مواد ازجمله منابع تأمین فیبر هستند و با داشتن مقدار زیادی فیبر موجب احساس سیری می‌شوند.و به لاغری سریع شما کمک زیادی می کند.

لاغری سریع با کلسیم

افزایش مقدار کلسیم دریافتی به شکلی باورنکردنی به کاهش توده چربی شما کمک خواهد کرد. برای این کار نیازی نیست صبح تا شب پاکت شیر دست تان باشد مواد غذایی دیگری هم هستند که می توانید کلسیم دریافتی خود را با خوردن آن ها افزایش دهید.
در میان مواد غذایی که به چربی سوزی کمک می کنند، کلسیم جایگاه ویژه ای دارد و باعث لاغری سریع می شود. لبنیات غنی از کلسیم هستند و هر چه فشرده تر باشند، میزان کلسیم آن ها بیشتر است. مثلا کلسیم ماست از شیر بیشتر است.

 

 

مصرف پروتئین، چربی‌های سالم و سبزیجات

اگر قصد لاغری سریع رادارید وعده‌های غذایی شما باید شامل پروتئین، چربی‌های سالم و مقدار زیادی سبزیجات باشد.
منابع پروتئینی شامل گوشت گاو، گوسفند، بز، مرغ است ماهی و غذاهای دریایی شامل ماهی سالمون، قزل آلا، میگو، تن ماهی دارای پروتیین هستند و تخم‌مرغ‌های کامل با زرده بهترین انتخاب برای شما محسوب می شود البته منابع پروتئینی ارزان و گیاهی نیز وجود دارند، مثل جو دوسر، سویا، کره بادام زمینی منابع پروتئینی ارزان قیمت محسوب می شود.

لاغری سریع و ورزش کردن

برای لاغری سریع شما بهتر است سه بار در هفته تمرین با وزنه داشته باشید برای لاغری آسان لازم نیست هرروز ورزش کنید اما پیشنهاد می‌شود که ورزش کردن را تا حدودی انجام دهید. بهترین گزینه این است که ۳-۴ بار در هفته ورزش کنید. گرم کردن و وزنه زدن از بهترین‌ها در ورزش برای لاغری محسوب می شود.

 

لاغری سریع

به طور کلی با وزنه زدن شما کالری زیادی می‌سوزانید، و این تمرینات از توقف کردن متابولیسم و سوخت‌وساز شما جلوگیری می‌کنند و در کنار آن کاهش وزن و لاغری نیز اتفاق می‌افتد. حتی ممکن است در کنار سوزاندن چربی مقداری عضله نیز به دست آورید.اگر وزنه‌ زدن جزو ورزش‌های موردعلاقه شما نیست، ورزش‌های دیگری مثل پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا کردن نیز می‌تواند کافی باشد

لاغری سریع با پیاده‌روی

هیچ چیز مانند پیاده‌روی در لاغری سریع موثر نیست. اگر روزانه ۱۰ دقیقه قبل از صبحانه یک پیاده‌روی تند یا دوی کم‌سرعت داشته باشید، ظرف مدت یک ماه می‌توانید میزان قابل توجهی از وزن خود را کاهش دهید. پیاده‌روی و دو، موثرترین ورزش‌های لاغری سریع و تناسب اندام محسوب می شود که بدون هیچ هزینه‌ای ، بزرگترین ثمره را دارند.

لاغری سریع و کنترل استرس

برخی افراد هستند که هر زمانی دچار استرس می‌شون د، به سراغ غذا می‌روید. علت آن است که کورتیزول، هورمون استرس، اشتهای شما را برای غذاهای قندی و پرچرب تشدید می‌کند.

به همین دلیل است که بدون یادگیری فنون مدیریت استرس، نمی‌توان کاهش وزن سالم وبدون خطر داشته باشید برای کاهش استرس چه با مدیتیشن، چه حتی سرحال آمدن با موسیقی، باید این کار را انجام دهید. فقط مطمئن شوید که این گرسنگی است که شما را به آشپزخانه می‌کشاند، نه استرس.

مصرف نوشابه را کم کنید

طبق مطالعات نظریات فعلی درباره‌ی تغذیه‌ی و مراقبت‌های متابولیک ارائه شده است، با نوشیدن کربوهیدرات‌های مایع، مثل قند درون نوشابه، بدن شما نمی‌تواند آنها را همچون یک تکه نان هضم کند. یعنی اگرچه در حال دریافت کالری هستید، اما پس از نوشیدن یک قوطی نوشابه کامل، همچنان نشان‌گرهای سیری نمی‌توانند به شما احساس سیری را منتقل نمایند و همین امر می‌تواند باعث شود در مجموع بیش از آنچه لازم دارید، مصرف کنید.

 

 لاغری سریع

حتی نوشابه‌ی رژیمی بدون کالری نیز می‌تواند شما را از دستیابی به اهداف خود باز دارد. گرچه دلیل افزایش خطر چاقی واضح نیست، اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد که نوشابه‌ای که به‌شکلی مصنوعی شیرین شده است، هورمون‌های گرسنگی را تحریک می‌کند و در نتیجه باعث می‌شود افراد کالری بیشتری از آنچه که نیاز دارند، مصرف کنند.

روشهای لاغری سریع

تنها رژیم غذایی سالم است که می تواند بر درمان طبیعی یک کمک دهنده مبارز با چاقی باشد. زیرا رژیم غذایی سالم آنچه لازمه ی بدن است بدون کم وکاستی و همچنین بدون کالری اضافه به بدن می رساند در این حالت است که سلامتی حفظ می شود. پس لاغری مناسب یک لاغری سالم است نه فقط سریع .

– آب درمانی که بوسیله ی آن مواد زائد از روده ها خارج شده و خون سالم و طبیعی در بدن به جریان می افتد .

– تدابیر بهداشتی از قبیل ورزش ، تنفس عمیق ، مراقبت از پوست بدن ، استفاده از نور خورشید و … می تواند سلامتی را حفظ نماید.

– ماساژ درمانی روی بدن استخوان ها وماهیچه ها و ورزشهای ساده که می تواند سلامتی را برقرار سازد و منجر به لاغری شما شود .

 

 

لاغری سریع در صورتی مناسب است که اصولی باشد. زیاد وزن کم کردن برای سلامتی مفید نیست. شما باید به اندازه وزن کم کنید. نه بیشتر نه کمتر.همچنین یادتان باشد برای لاغری باید ورزش کنید ، درست و کم بخورید و از دمنوشها هم کمک بگیرید. اما بهترین راه حل مراجعه به یک متخصص تغذبه است تا لاغری سریع ایمن و بدون خطری داشته باشید.

رژیم لاغری سریع چگونه عمل می کند؟

رژیم های لاغری سریع که بیش از نیم تا یک کیلوگرم کاهش وزن هفتگی را وعده می دهند، مبنای علمی و هدفمندی ندارند و برای کاهش این میزان وزن باید با کنترل وعده های خوراکی و فعالیت های روزانه حداقل ۳۵۰۰ کالری سوزانده شود.

جالب است بدانید در لاغری سریع تقریبا ۲۵ درصد وزنی که از دست می دهید عضله و آب بدن خواهد بود نه چربی،در این رژیم ها سوخت و ساز بدن کند می شود و احساس ضعف و گرسنگی و میل به غذا خوردن افزایش می یابد و روز به روز چاق تر خواهید شد.

 

انتظارمان از رژیم لاغری سریع چه باشد؟

در حالت معمول با رژیم غذایی سالم هفته ای ۱ کیلوگرم وزن کم می کنید، ، در هفته اول غالبا ۲٫۵ تا ۵ کیلوگرم کاهش وزن خواهید داشت. در ابتدای رژیم همه چیز سریع پیش می رود ولی به مرور زمان کندتر می شود. هر چه اضافه وزن شما بالا باشد، سرعت کاهش وزن نیز بیشتر است.

به مرور زمان با پیشرفت کاهش وزن علاوه بر لاغری شاهد تغییرات بهتری خواهید بود. فشار خونتان تا حدود زیادی بهبود پیدا می کند، قند خون کاهش می یابد و شاهد کاهش کلسترول خواهید بود. علاوه بر شاخص های سلامتی، احساس بسیار خوبی خواهید داشت.

 

 

چند تکنیک ساده برای لاغری سریع

هرچند که به نظر می رسد داشتن وزن ایده‌آل،بسیار مشکل است  اما با رعایت چند نکته می توانید تغییرات چشمگیری بر روند لاغری خود ایجاد نمایید :

– بهترین راه برای رسیدن به یک اندام ایده آل داشتن یک رژیم غذایی مفید و مقوی برای بدن است تا علاوه بر رفع نیاز های بدن بتواند شما را لاغر نماید.

 

-شب ها زود به رختخواب بروید، هر چه ساعت شروع خواب به ساعت ده شب نزدیک تر باشد، روند چربی سوزی در بدن افزایش می یابد.

– برای لاغری سریع حتما ورزش کنید. ورزش در طول کاهش وزن و لاغر شدن باعث کاهش چربی های اضافی شده و از آسیب عضلانی جلوگیری می کند.

– پیشنهاد می شود خود را با خوردن عرق نعنا یا جویدن آدامس اکالیپتوس سرگرم کنید. این کار حس گرسنگی شما را سرکوب خواهد کرد.

نبایدهای رژیم لاغری سریع

تناسب اندام از مواردی است که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد و غیر از داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش، نکاتی هستند که به شما کمک می کنند در مناسبت های مختلف مثل تعطیلات، مهمانی ها  سریع تر به اندام ایده آل خود برسید و نیازی به مصرف قرص ها و مکمل های لاغری نداشته باشید. در کنار خوردن مواد غذایی سیرکننده، ترک عادات غذایی نادرست نیز می تواند روند کاهش وزن را تسریع کند. این عادات نادرست عبارتند از:

– چیپس نخورید: یک بسته بزرگ چیپس حدود ۱۲۶۰ کالری دارد و هر چقدر مقدار آن کم تر باشد کالری آن هم کمتر است.

– از خوردن انواع دسر پرهیز کنید به جای خوردن دسرهایی مانند قهوه شیرین شده با خامه و دریافت ۶۷۰ کالری، از سبزیجات بخارپز شده استفاده کنید تا فقط ۳۰ کالری ذخیره کنید.

 

 

ناهید سخی پور

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =