لاغر شدن

لاغر شدن

لاغر شدن

لاغر شدن و کم کردن وزن برای برخی افراد بسیار سخت ودر برخی مواقع غیرقابل تحمل است اما شما  برای لاغر شدن  باید راههای درست و کاربردی را انتخاب کنید تا به نتیجه بهتری دست پیدا کنید در این مقاله به برخی از روشهای لاغر شدن اشاره شده است.

 

لاغر شدن

 

لاغر شدن وحذف وعده های غذایی

برای لاغر شدن وعدهای غذایی خود را به هیچ عنوان نباید حذف کنید به عنوان مثال خوردن یک صبحانه ی سالم وکامل  مقدارمتابولیسم بدن را در طول روز افزایش می دهد وبه همان میزان نیزانرژی بدن شما بالا برود و همین امر موجب می شود  در طول روزنیاز به غذای بیشتر مانند تنقلات نداشته باشید. سعی کنید  هر ۲ یا ۴ ساعت یک وعده کوچک بخورید تا متابولیسم بدن خود را فعال نگه دارید. مرتب غذاخوردن، باعث می شود که قند خون ثابت بماند و کالری های مضر را کاهش دهد و نمی گذارد از برنامه غذایی تان منحرف شوید.

داشتن استراحت کافی ولاغر شدن

داشتن یک استراحت کافی، به شما کمک می کند تا  در طول روز انرژی کافی داشته باشید. کمبود خواب، باعث می شود که عدم توانایی در کاهش وزن داشته باشید. پس کامل بخوابید تا درراه کاهش وزنتان به شما کمک کند.

 

 لاغر شدن با ورزش کردن

برای لاغری باید ورزشهایی را انجام دهید که روی همه  گروه های  ماهیچه ای شما تاثیرگذارباشد و باعث شود همه ماهیچه های بدن در یک زمان کالری بسوزانند برای مثال سعی کنید هنگام دویدن یا دوچرخه سواری ماهیچه های بازورا با زانو هماهنگ کنید.

 

ورزش های قلبی عروقی ولاغر شدن

ورزش های قلبی عروقی و استقامتی نه تنها برای لاغر شدن باکه برای کل بدن مهم هستند، ورزش های قلبی عروقی به شما کمک می کند که خیلی سریع وزن کم کنید. ورزش های سنگین و استقامتی، به کاهش وزن سریع کمکی نمی کنند اما باعث می شوند که متابولیسم بدن بیشتر و بهتر انرژی مصرف کند.

روشهای برای لاغر شدن سریع

 

-برای لاغر شدن زمان بیشتری را صرف  غذا خوردن کنید حدداقل زمان غذای خود را تا ۲۰ دقیقه افزایش دهید . وقتی خیلی سریع غذا می خورید بدنتان سیگنالهای مربوط به سیر شدن را دریافت نخواهد کرد که این خود منجر به پرخوری در شما خواهد شد.

 

لاغر شدن

 

– مصرف سبزیجات را تا می توانید افزایش دهید . مصرف سبزیجات موجب می شود که هم کالری کمتری دریافت کنید و هم سوخت و ساز بدنتان به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد. به سالادتان هم به جای سس های چرب بهتر است آبلیمو اضافه کنید .

 

 

 

 

 

– در رژیم غذایی خود سوپ را فراموش نکنید . اضافه کردن سوپ به برنامه غذایی به شما کمک خواهد کرد   که معده تان را با غذایی که کالری کمتری دارد پر می کنید . سوپ سبزیجات هم مواد غذایی لازم را به بدنتان می رساند هم کالری کمتری دارد . اما نباید سوپ های خامه ای و آماده استفاده کنید.

 

 

مصرف این مواد غذایی  برای لاغر شدن مفید است

 

-گریپ فروت

این میوه جزء مواردی است که دربیشتر رژیم های غذایی و برنامه های متعدد گنجانده می شود زیرا به لاغر شدن بسیار کمک می کند  علاوه بر کم بودن کالری، آن‌ ها غنی از فیبر و محتوای آب هستند که به کاهش وزن شما بسیار کمک می‌ کنند.

 

کیوی

کیوی از میوه هایی است که غنی از پتاسیم، ویتامین K و ویتامین C است. این میوه ها  سطح بالایی از فیبررا دارند . کیوی به شما در لاغری سریع بسیار کمک می کند.

 

بلغور جو دوسر

 

این ماده غذایی  یک گزینه مناسب برای صبحانه محسوب می شود که بسیارخوش‌ مزه و سالم است، به خصوص اگر قصد کاهش وزن دارید. بلغوراز مواد غذایی است که  کالری کمی دارد اما سرشار از پروتئین و فیبر هستند، که هردو به کنترل وزن وکاهش  اشتها بسیار کمک می کند.

 

 مصرف دانه کتان

 

دانه کتان دارای سطوح بالایی از فیبر است، دانه کتان  یک نوع فیبر قابل ‌حل می باشد  و آب را جذب می‌ کند تا یک ژل در سیستم گوارشی شما ایجاد کند. تحقیقات نشان می ‌دهند که فیبر محلول مخصوصا در کاهش سرعت هضم غذا موثر است که می ‌تواند به کاهش اشتها و کاهش جذب کالری بسیارکمک کننده باشد و در نتیجه به شما در کاهش وزن کمک ‌کند.

 

لاغر شدن

در هنگام لاغر شدن به این موارد توجه کنید

 

– سعی کنید از غذاهای کامل وسالم و بدون فراوری شده استفاده کنید و به طورکلی برای لاغرشدن باید رژیم غذایی خود را بر پایه غذاهای طبیعی و یا همان غذاهایی که بدون فراوری شده قرار دهید.

-از خوردن نوشیدنی های شیرین تا جای ممکن خودداری کنید چرا که این نوشیدنی ها یکی از عوامل مهم در چاق شدن سریع شما می باشند واجتناب از آنها می تواند به کاهش

-به میزان کافی آب بنوشید چرا که نوشیدن یک لیوان آب نیم ساعت قبل ازغذا به کاهش  وزن شما بسیازکمک می کند.

-میوه های تازه را بجای شیرینی و کیک مصرف کنید.

-به جای کره با روغن زیتون غذا بپزید. مقدار کالری شان یکسان است، ولی این یکی سالم تر از آن است.

 

دلایلی  که از لاغر شدن شما جلوگیری می کند

 

بدون علم کافی رژیم نگیرید

افراد زیادی هستند که برای لاغری خودسرانه  و بدون کمک گرفتن از متخصص تغذیه وبدون مطالعه کافی در این زمینه اقدام به رژیم گرفتن می کنند. این رژیم های خود سرانه به بدن شما آسیب  خواهد رساند و سبب شود که شما به جای از دست دادن چربی، آب و بافت ماهیچه ای خود را از دست بدهید.

 

به آنچه می خورید توجه نمی کنید

آگاهی از مهم ترین نکاتی است که باید به هنگام کاهش وزن و رژیم باید به آن توجه داشته باشید. تحقیقات نشان می دهدکه افرادی که از غذاهای خود عکس می گیرند وزن بیشتری نسبت به سایرین کم می کنند این روش باعث می شود شما متوجه باشید که دقیقا چه چیزی مصرف می کنید و چه مقدار غذا می خورید.

 

 

غذا های سالم مصرف نمی کنید

کیفیت مواد غذایی در رژیم غذایی یکی از نکات مهم و قابل توجه است. خوردن غذا های سالم به شما کمک خواهد  که بتوانید رژیم سالمی را دنبال کنید و به نتیجه مطلوبی نیز دست پیدا کنید. پس فراموش نکنید که برچسب های ارزش غذایی را مورد بررسی قراردهید و به میزان مصرف قند و چربی محصولات غذایی خود توجه داشته باشید.

 

 

برای لاغر شدن قبل از خواب شیر بخورید

به طور کلی یک لیوان شیر(گرم یا سرد)، به دلیل وجود  تریپتوفان و کلسیم به شما کمک کند بهتر بخوابید و خواب کافی مانع افزایش وزن وزنتان می شوند. با توجه به تحقیقیاتی که انجام شده است برای خانمهایی که به باشگاه می روند  پروتئین کازئین شیر، کند هضم است که می تواند به شما کمک کند در تمام طول شب عضله بسازید. نتیجه، یک متابولیسم سریعتر و کاهش وزن آسانتر است.

برای لاغر شدن قبل از خواب چای بابونه بنوشید

یک لیوان داغ از  چای بابونه که  خواب آور است  سطوح گلیسین بدن شما راکه  یک انتقال دهنده عصبی است باعث می شود که اعصاب شما را آرام کرده و مانند یک آرامبخش خفیف عمل کند.
یکی دیگر از ویژگیهای خوب بابونهاین است که  درجه حرارت مرکز بدن شما را افزایش می دهد، بطوری که سیستم شما با خنک کردن خودش واکنش نشان داده و باعث می شود بخواب بروید.  علاوه بر این، بابونه با کنترل قند خون به کاهش وزن افراد کمک می کند. فقط مطمئن شوید هر چایی که قبل از خواب می نوشید، بدون کافئین است و از چای های سم زدا دوری کنید.

برای لاغر شدن یک نوع ورزش انجام ندهید

وقتی شما  فقط یک نوع ورزش را مدام انجام دهید مثلا فقط پیاده روی کنید یا بدوید ) عضلات بدن شما نا متعادل خواهد شد . دلیلش هم این است که به صورت مداوم فقط ناحیه ای از بدن را هدف قرار خواهد داد .
مثلا پاهایتان با ورزش قوی می شود و حجم می گیرد در حالی که بالا تنه هنوز مانند قبل است. انجام همیشگی یک نوع ورزش روی عضلات و مفاصل آن ناحیه فشار وارد می کند. برای مقابله با این مشکل سعی کنید ورزش های متنوعی انجام دهید و از تمام عضلات بدن کار بکشید.

برای لاغر شدن شکلات بخورید

شکلات سیاه به سلامت قلب و تقویت روحیه شما کمک می کند. تا زمانی که ورزش داشته باشید و غذاهای سالم استفاده کنید می توانید در وعده های کوچک از شکلات نیز استفاده کنید و از فواید آن لذت ببرید.

 

در اخر باید گفت که برای کاستن  وزن و لاغر شدان  نه لازم است گرسنگی بکشید، نه گروههای اصلی غذایی را از برنامه خوراک خود حذف کنید و نه اینکه ورزشکار باشید تنها لازم است با یک رژیم غذایی درست و انجام ورزش به وزن ایده آل خود برسید.

ناهید سخی پور

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =