لاغر کردن شکم و مصرف کافی آب

لاغر کردن شکم

لاغر کردن شکم

لاغر کردن شکم برای افرادی که چربی اضافه در شکم خود دارند  کار سخت و  دشواری است . همان گونه که می دانید  چربی شکم مانع اززیبایی و تناسب اندام در افراد می شود، بلکه موجب برخی از بیماری ها مانند دیابت ، بیماری های قلبی و مقاومت به انسولین در بدن بیشتر افراد می شود.

لاغر کردن شکم و مصرف کافی آب

چربی های مضر بدن، سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین برای کاهش وزن وکوچک کردن شکم بیشتربایدغذاهایی که به کاهش چربی شکم کمک می کند مصرف شود.

 

شکم بزرگ و بد شکل یکی از مشکلات افراد چاق است و کوچک کردن این شکم بزرگ شاید برای بیشترافراد  مساله بسیار سختی باشد. با ترفندهای ساده ای می توانید شکم بزرگ و بدشکل  خود را کوچک کنید در اینجا به برخی از روشهای کوچک کردن شکم اشاره شده است

لاغر کردن شکم و مصرف شیرینی جات

برای لاغر کردن شکم شیرینی جات، نوشیدنی‎های دارای مواد شیرین کننده و غذاهای غنی از روغن را تا جای ممکن از مواد غذایی خود حذف کنید. مصرف این غذاها باعث افزایش چربی بدن اطراف مناطق مختلفی از بدن از جمله شکم و ران‎ها می‎شود.

لاغر کردن شکم و مصرف  آب لیمو

مصرف آب لیمو یکی از بهترین روشهای  لاغر کردن شکم محسوب می شود.برای مصرف   آبلیمو اندکی آب لیمو را با آب گرم مخلوط کنید و به آن کمی نمک اضافه کنید. نوشیدن این مخلوط هر روز صبح باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش توده شکم می شوند.

 

لاغر کردن شکم و مصرف شیرینی جات

برای لاغر کردن شکم شیرینی جات، نوشیدنی‎های دارای مواد شیرین کننده و غذاهای غنی از روغن را تا جای ممکن از مواد غذایی خود حذف کنید. مصرف این غذاها باعث افزایش چربی بدن اطراف مناطق مختلفی از بدن از جمله شکم و ران‎ها می‎شود.

 

 

 

لاغر کردن شکم و مصرف برنج سفید

شما می توانید برای لاغری شکم برنج سفید را از غذای خود حذف کنید و در جایگزین ان از دیگر محصولات غله‎ای استفاده کنید. از جمله برنج قهوه‎ای، نان قهوه‎ای، غلات کامل، جو دو سر مواد غذایی مناسب جایگرین برنج سفید هستند.

 

لاغر کردن شکم و مصرف کافی آب

لاغر کردن شکم و مصرف کافی آب

به طور کلی نوشیدن آب از فواصل زمانی منظم به افزایش متابولیسم و پاک سازی بدن از سموم بسیار کمک می‎کند. پس روزانه به حد کافی آب مصرف کنید.

لاغر شدن  شکم و مصرف سیر خام

برای لاغر شدن شکم دو تا سه حبه سیر هر روز صبح بجوید وسپس یک لیوان آب لیمو بعد از آن بنوشید. این راه درمانی فرآیند کاهش وزن را دو برابر کرده و باعث می‎شود گردش خون در بدن شما روان باشد.

لاغر کردن شکم ومصرف میوه‎ و سبزی فراوان

برای لاغر کردن شکم روزانه یک بشقاب میوه در صبح و شب بخورید. این امر باعث می‎شود بدن شما مملو از آنتی اکسیدان‎ها، مواد معدنی و ویتامین‎ها شود. و به لاغر کردن شکم شما بسیار کمک می کند.

 

 

 

 

لاغر کردن شکم با غذاهای پر ادویه

استفاده از ادویه‎هایی مانند دارچین، زنجبیل و فلفل سیاه در غذا برای  بدن افراد بسیار مفید است این ادویه مقاومت بدن را درمقابل انسولین کاهش می دهد و به همان میزان سطح قند خون در بدن کاهش می یابد.وهمچنین موجب لاغر کردن شکم نیز می شود.

 یاداشت کالری های مواد غذایی مصرفی

شما می توانید به مدت یک هفته با استفاده از لیست کالری ها، میزان کالری مصرفی روزانه خود را محاسبه کنید. در این مدت لازم نیست رژیم خاصی داشته باشید شما می توانید رژیم غذایی معمول خود را حفظ کنید. این محاسبه، پایه ی تغییر رژیم غذایی تان به حساب می آید. بعد از محاسبه کالری روزانه شما باید کالری دریافتی روزانه تان را به ۵۰۰ کالری محدود کنید.

-برای کاهش وزن و کاهش چربی های ذخیره شده در کل بدن و خصوصا شکم شما  مجبورید کالری دریافتی بدن را کاهش دهید. به مرور زمان این کاهش دریافت کالری منجر به کاهش وزن  نیز خواهد شد.

– مصرف روزانه تنها ۵۰۰ کالری باعث می شودهر فردی در هفته نیم کیلو وزن کم کند. کارشناسان تغذیه معتقدند که این روش سالم و مطمئنی برای کاهش وزن می باشد.

 

لاغر کردن شکم و مصرف کافی آب

-تهیه لیست کالری غذاها به شما کمک خواهد کرد  تا متوجه شوید چه غذاهایی دارای کالری افزود نی هستند و با حذف آنها از رژیم غذایی می توانید به روزانه ۵۰۰ کالری دست یابید.

لاغر کردن شکم ومصرف مایعات پرکالری

مصرف نوشیدنی های پر کالری همراه غذا،در اغلب موارد باعث افزایش کالری های روزانه فرد می شوند. به همین میزان حذف کامل این نوشیدنی ها از رژیم غذایی می تواند تاثیر به سزایی در کاهش وزن افراد  به خصوص در ناحیه شکم و پهلو  شما داشته باشد.

آمادگی جسمانی خود را بالا ببرید

شما همزمان با داشتن رژیم لاغری می توانید با ورزش کردن کاهش وزنتان را سرعت بخشد. ورزش مانند رژیم لاغری لزوما نباید زجرآور و سخت باشد. هر شخص، در هفته باید ۱۵۰ دقیقه فعالیت انجام دهد که ضربان قلب را تا شدت متوسطی بالا ببرد که این فعالیت می تواند روزی ۲۰ دقیقه پیاده روی تند باشد.تمرینات با شدت بالا در بازه های زمانی کوتاه (HIIT) برای سوزاندن چربی های زیرپوستی بسیار مفیداست.

و مواد غذایی که به لاغر کردن  شکم کمک می کند

ماهی

ماهی دارای اسیدهای چرب امگا۳ است که  باعث کاهش التهاب در بدن و افزایش میزان متابولیسم می شوند. همچنین، هر چه التهاب کمتر باشد، شانس افزایش وزن  که به دلیل استرس و التهاب است، پایین تر می آید.به همین دلیل مصرف روزانه ماهی را افزایش دهید.

مصرف محصولات لبنی

 

شیر پر چرب، ماست و پنیر پرچرب ، محصولات لبنی هستند که مصرف آنها  باید کاهش یابد. شیر کم چرب بدون مواد مغذی است و باعث سیری نمی شود به همین دلیل از این مواد لبنی برای  لاغر کردن شکم خود استفاده کنید.

لاغر کردن شکم

مصرف قارچ را افزایش دهید

سطح پایین ویتامین D با چاقی شکم مرتبط است ؛ قارچ منبع عالی ویتامین D و همچنین پروتئین است آنها کالری کم و محتوای آب بالایی هستند.

کوچک کردن شکم ومصرف روغن ماهی

 

برای مقابله با چربی‌های جمع شده در قسمت تحتانی شکم نیاز به مکمل نیز دارید. این مکمل‌ها به ایجاد تعادل درهورمون‌ها که باعث ذخیره‌سازی چربی‌ها و حتی مانع از آب شدن آن‌ها می‌شوند کمک می‌کنند. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف کپسول‌های روغن ماهی مانع از ذخیره‌سازی چربی‌ در بدن می‌شود.

 

همچنین مصرف روزانه یک قرص مولتی‌ویتامین حاوی ویتامین B و منیزیم نیز درکوچک کردن شکم بسیارتاثیرگذاراست. مصرف این مکمل‌ها نیز به ایجاد تعادل در عملکرد غدد فوق کلیوی و حذف چربی‌ها کمک می‌کنند.

 

ناهید سخی پور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =