ماساژ لاغری

ماساژلاغری

ماساژلاغری

ماساژ لاغری یکی ازروشهای است که می تواند به لاغری افراد کمک کند انواع ماساژ لاغری به سوزاندن چربی های موضعی رو عضوی خاص که معمولا این عضو شکم پهلو ویا بازو ها و ران است موثر است.درماساژلاغری  فرد گیرنده به صورت کاملا ریکلس روی تخت دراز کشیده که نحوه دراز کشیدن بستگی به عضو هدف دارد.

ماساژ لاغری

سپس ماسور با اگاهی از علم اروماتراپی و اثرات روغن های لاغری و حساسیت و طبع شناسی بدن ماساژ مقداری روغن به عضو مورد نظر ریخته.. در طول ماساژ لاغری تکنیک‌های مختلفی شامل مالش بر روی بدن شما انجام می دهد.

تکنیک‌های ماساژدرمانی  به شکستن و جابجایی چربی‌ها در بدن افراد کمک می کند و سبب کاهش میزان سلولیت دربدن فرد خواهد شد. انجام ماساژ لاغری باعث تحریک غدد لنفاوی و افزایش خون رسانی به بدن شما خواهد شد و می‌تواند منجر به بهبود روند کلی بدن شود.

توجه داشته باشید که برای انجام ماساژ لاغری یا باید به مراکز تخصصی ماساژ مراجعه کنید و یا از دستگاه‌های ماساژور مناسب بهره ببرید.

 

 

ماساژ لاغری برای چه قسمتهایی از بدن مورد استفاده قرار می گیرد

 

به طور کلی  ماساژ لاغری بیشتر بر روی پوست،‌عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها، مفاصل و دیگر بافت‌های همانند  عروق لنفاوی و احشای داخل شکمی و همچنین  بافت‌های چربی زیرجلدی مانند  کنارران‌ها و شکم و بازوها ماساژ صورت می گیرد.

البته فراموش نکنید که  در صورتی که ماساژ دردناک نباشد و باعث بالا رفتن  جریان خون در بدن خواهد شد در نهایت موجب کم شدن استرس و بالا رفتن آرامش شخص می شود .

 

ماساژ لاغری

 

روغن ماساژ لاغری

فرد ماساژدهنده می تواند یک ماساژ بدون روغن را برای فرد انجام دهد، اما ماساژبدون روغن ماساژسختی برای فرد خواهد بود. روغن ماساژ لاغری بیشتر به دلیل کاهش اصطحکاک بین دست و پوست مورد نیاز می باشد.

همچنین روغن ماساژ بر کیفیت ماساژ لاغری افراد می افزاید و استفاده از آن امری مهم و ضروری برای فرد می باشد.

درواقع استفاده از روغن در روند ماساژ لاغری به غیر راحتی در هنگام ماساژ، موجب بهبودی جراحت، درخشندگی ، نرمی و جوانسازی پوست فرد نیز می شود

 

ماساژ لاغری و تاثیر آن روی بدن

ماساژلاغری علاوه بر لاغری می تواند بر روی دردهای اسکلتی و عضلانی و دردهای مربوط به آرتروز مفاصل و حتی دردهای سیاتیک تاثیرگذار باشد.

برای درمان این نوع دردهاو ازبین بردن عامل اصلی آن ماساژ می تواند در کنار درمان گزینه ای خوب برای بهبود دردها و کمک به فرد محسوب شود.

به این ترتیب که افراد مختلف می‌توانند با دریافت این ماساژ لاغری از تجمع سلول‌های چربی در نقاط مستعد چاقی بدن خود پیشگیری کنند و از تناسب اندام خود مطمئن باشند.

 

ماساژ لاغری

ماساژهای لاغری چه مزایایی برای فرد دارد

-ماساژدرمانی باعث ایجاد احساس آرامش بالا در فرد می شود.

-تقویت و افزایش سوخت و ساز در بدن با ماساژلاغری بهبود پیدا می کند.

– گرفتگی را در قسمت های مورد نظر برطرف می کند.

-میزان گردش خون بدن با این روش لاغری افزایش می یابد.

– همچنین ماساژ به غیر از لاغری به کاهش درد در ناحیه درمان نیز کمک می کند در کاهش دردهای مربوط به کمر و زانو بسیار موثر بوده

 

ماساژ لاغری در چند جلسه انجام می شود

برای لاغری افراد بهتر است حداقل هفته ای سه جلسه به مدت  ۶ -۴ هفته  ماساژلاغری انجام دهند  تا بتدریج تغییرات در بدن فرد ایجاد شود.

این نکته را بدانید که  با انجام ماساژ لاغری معجزه ای برای فرد اتفاق نمی افتد بلکه کاتالیزوری است که در کنار رعایت برنامه غذایی صحیح و فعالیت های ورزشی ، زمان رسیدن به لاغر شدن کاهش می یابد.

یعنی مجموعه ای از عوامل مختلف کمک می کند  تا فرد بتواند به اندام ایده آل خود برسد وتنها به کمک یک روش شما نمی توانید به لاغری برسید.

با توجه به اینکه بعضی از افراد دچار بیماریهای جسمی هستند و نمی توانند از  فعالیتهای ورزشی جهت کاهش وزن خود بهره ببرند این روش می تواند  یک  مکمل  خوبی برای برطرف شدن  چاقی آنها باشد.

 

نکته قابل توجه  دیگر این است که عموما افراد چاق کمتر آب می نوشند و همین امر باعث می شود تا بافت چربی بدن آنها هم فشرده تر باشد و به سادگی نتوانند وزنشان را کم کنند و مرتب هم  در حال افزایش وزن  هستند ولی با کمک تکنیک های مختلف ماساژ ، می توانند به از بین رفتن چربی ها و رفع سلولیت و لاغر شدن بدنشان کمک کنند..

ماساژ لاغری

انجام ماساژ برای چه افرادی ممنوع است؟

به طور کلی ماساژبرای افرادی که مفاصلی صدمه‌دیده و متورم دارند ممنوع است ، بافت‌های سرطانی، قسمت‌هایی از بدن که مبتلا به پوکی استخوان است و نیز در مناطقی مثل سلولیت‌ها که بافت زخم ‌شده یا عفونت دارد انجام ماساژ ممنوع است.

 

 

ماساژ درمانی در کاهش وزن چه نقشی دارد

ماساژدرمانی در حقیقت شامل حرکاتی است که روی بافت نرم بدن انجام می‌شود و انواع مختلفی دارد؛ انجام آن بر سیستم عضلانی و عصبی تاثیر می‌گذارد و نتایج حاصل از آن شامل کاهش درد، آرامش، کاهش استرس، افزایش حرکت بافت نرم و به تبع آن دامنه حرکت مفاصل، افزایش جریان خون و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

 

چه نکاتی در مورد ماساژلاغری باید بدانید

این را  بدانید که ماساژ تکنیک های اصلی دارد که در تمام انواع ماساژها این تکنیک ها به کار گرفته می شود، مانند حرکات؛ سراندن، ورز دادن، مالش و ضربه.که هریک از این روشها  کاربرد متفاوتی برای فرد به همراه دارد و می تواند فشار و گرفتگی های عضلانی را برطرف کند و باعث کم شدن اضطراب، افسردگی، فشار خون و بی خوابی در افراد شود.

 

همچنین ماساژبه فرد کمک می کند تا گردش خون در بدن شما بهتر شود و با بالا رفتن متابولیسم بدن سریع تر به لاغری برسید.به عنوان مثال ممکن است در زمان ورزش کردن عضلات شما دچار مشکل شوند ، با انجام دادن به موقع ماساژ می توانید عضلات را به مرور ترمیم کنید.

 

ماساژ درمانی می تواند بر روی لاغری و از بین رفتن چربی های اضافی بدن تاثیرگذار باشد. رژیم غذایی، ورزش و ماساژ در کنار هم باعث لاغری و کاهش بافت چربی در افراد خواهد شد و باید به استفاده آنها در کنار هم دقت داشت.

 

 

با انجام دادن ماساژ مقدار گردش خون شما افزایش پیدا خواهد کرد و اکسیژن بیشتری به بافت های بدن شما خواهد رسید و در نتیجه سریعتر می توانید بافت های چربی زیر جلدی را آب کنید و کالری بسوزانید.

ماساژدرمانی همچنین  استرس بدن را کاهش می دهد  و با کم شدن استرس در بدن حساسیت بدن نسبت به انسولین بیشتر می شود و وزن سریعتر کاهش پیدا می کند.سعی کنید برای دریافت ماساژ از افراد حرفه ای کمک بگیرید یا به مراکز تخصصی ماساژ مراجعه کنید تا به بهترین شکل ماساژ را داشته باشید.

 

 

ناهید سخی پور

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =